Nie da się ukryć, że komunikacja jest jedną z najważniejszych umiejętności w życiu każdego człowieka. Z interakcjami międzyludzkimi mamy bowiem do czynienia niemal na każdym kroku - czy to w rodzinie, czy podczas codziennych zajęć takich jak robienie zakupów lub wizyta w gabinecie lekarskim, czy też na polu zawodowym. Spośród wszystkich wymienionych wyżej sytuacji, wciąż najbardziej niedoceniana wydają się być sfera zawodowa.
Wciąż pokutuje przekonanie, że swoje obowiązki należy po prostu dobrze wykonywać, a atmosfera w pracy nie jest już taka ważna. Na szczęście coraz więcej managerów dostrzega potencjał rozwoju firmy właśnie w kształtowaniu odpowiedniej atmosfery i wysyła pracowników na specjalistyczne warsztaty z komunikacji interpersonalnej.
Uczestnictwo w warsztatach -- kto może wziąć w nich udział?
Większość warsztatów z doskonalenia umiejętności komunikacyjnych ma formułę otwartą, co oznacza że udział w nich może wziąć każdy zainteresowany. Warto pamiętać o tym, że umiejętności komunikacyjne niezbędne są na każdym etapie życia, nieważne więc czy jest się upieczonym absolwentem studiów, czy pracownikiem z długoletnim stażem pracy - chcąc świadomie budować swoją karierę zawodową, warto podnosić kwalifikacje niezależnie od wieku czy zajmowanego obecnie stanowiska.
Jak przebiegają warsztaty?
Cechą wspólną wszystkich organizowanych warsztatów komunikacyjnych jest to, że położono na nich nacisk na to, aby grupy szkoleniowe były kameralne. Zazwyczaj w procesie szkoleniowym jednorazowo bierze udział od kilku do kilkunastu osób.
Takie niewielkie grupki sprzyjają przyswajaniu wiedzy, a także temu, że każdy z uczestników podczas symulowanych sytuacji czy gier edukacyjnych może przećwiczyć w praktyce nabytą wcześniej wiedzę. Formuła warsztatowa z góry zakłada jak najwięcej ćwiczeń praktycznych przekładanych skondensowaną wiedzą przekazywaną w niewielkich dawkach. Koszt uczestnictwa w warsztatach z komunikacji interpersonalnej to przeważnie kilkaset złotych - warto negocjować z przełożonym zwrot kosztów uczestnictwa.