Pracodawcy coraz częściej dostrzegają, jak ogromne znaczenie ma zatrudnianie właściwych osób na konkretnych stanowiskach. Niektóre procesy rekrutacyjne potrafią trwać nawet kilka miesięcy, ponieważ na horyzoncie nie pojawia się żaden odpowiedni kandydat. Jednak gdy już taka osoba się znajdzie, to pracodawca dokłada wszelkich starań, by zatrzymać ją jak najdłużej u siebie.
Oczywiście jednym z solidnych argumentów jest wysokie wynagrodzenie. Jednak dla osób ambitnych pieniądze nie stanowią jedynego motywatora. Dla takich pracowników równie istotny jest nieustanny rozwój kompetencji zawodowych, co może odbywać się poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach dofinansowywanych przez firmę.
Oferta szkoleń branżowych Szkolenia dla pracowników można podzielić na kilka grup - chociażby z uwagi na dostępność - są szkolenia otwarte i zamknięte. Drugim kryterium podziału będzie tematyka szkoleń. Jedne z nich są
związane ściśle z wiedzą potrzebną do wykonywania konkretnych obowiązków, z kolei inne,
to szkolenia z tak zwanych umiejętności miękkich, które podnoszą kompetencje w zakresie komunikacji czy współprac w grupie.
Ciekawą propozycją, która w ostatnich latach jest coraz bardziej popularne są szkolenia obejmujące tematykę inteligencji emocjonalnej.
Inteligencja emocjonalna szkolenie
Grupa docelowa takiego szkolenia jest bardzo szeroka. Mogą w nim wziąć udział zarówno pracownicy niższego szczebla pracujący w zespołach - dla nich będzie bardzo ważny aspekt poprawy komfortu pracy w grupie, oraz managerowie, którzy na takim szkoleniu dowiedzą się w jaki sposób efektywniej zarządzać ludźmi. Właściwe zarządzanie emocjami umożliwia efektywniejszą pracę poprzez budowanie bardziej świadomych relacji zawodowych.
Autorefleksja nad własnymi słabymi i mocnymi stronami pomoże w budowaniu ścieżki rozwoju, co pomoże uniknąć wypalenia zawodowego. Wiedza z zakresu inteligencji emocjonalnej jest niezmiernie pomocna, niezależnie od stanowiska na jakim się pracuje. Wykorzystywana w praktyce znacznie poprawia komfort i wydajność pracy.