Postawa asertywna

Praca z ludźmi wymaga od człowieka posiadania pewnych umiejętności odnajdywania się w różnych sytuacjach. Szczególnie jest to trudne, gdy naszą osobą reprezentujemy daną firmę przed klientami. Wówczas musimy poznać różne techniki pozyskiwania klientów oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach z trudnymi klientami. Czasami jesteśmy postawieni w dosyć trudnej sytuacji gdy musimy wybierać pomiędzy swoimi przekonaniami a dobrem firmy lub pomiędzy dobrem firmy a dobrem klienta wówczas przydaje się umiejętność postawy asertywnej. 
     
    Praca z ludźmi wymaga od człowieka posiadania pewnych umiejętności odnajdywania się w różnych sytuacjach. Szczególnie jest to trudne, gdy naszą osobą reprezentujemy daną firmę przed klientami. Wówczas musimy poznać różne techniki pozyskiwania klientów oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach z trudnymi klientami.

    Czasami jesteśmy postawieni w dosyć trudnej sytuacji gdy musimy wybierać pomiędzy swoimi przekonaniami a dobrem firmy lub pomiędzy dobrem firmy a dobrem klienta wówczas przydaje się umiejętność postawy asertywnej.

    Sprzedawca musi tak umiejętnie rozegrać sytuację aby klient wyszedł z tej sytuacji zadowolony i aby firma na tym nie straciła a co lepsze zyskała na tej transakcji. Osoba asertywna to osoba dążąca do swoich celów, zdecydowana i pewna siebie, podejmującą decyzje zgodne z własnym ja.
     
    Jednocześnie te decyzje je mogą manipulować innymi ludźmi, obrażać ich a także naruszać czyjąć godność, poglądy, interesy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

    Zatem trzeba z kulturą umieć wyrazić własną opinię na dany temat. Dobry sprzedawcy powinien posiadać właśnie takie umiejętności jak techniki asertywne, ponieważ takimi technikami można wybrnąć z wielu niekomfortowych sytuacji z klientem przy czym klient wyjdzie z tej sytuacji zadowolony a i twoje oczekiwania także zostaną spełnione i co najważniejsze firma na tym zyska. I o to przecież chodzi w końcowym efekcie twojej pracy w firmie.
     
    Zatem trzeba ustalić sobie swój osobisty plan działania, zgodnie z którym będzie się realizowało swoje zadania i osiągało cele zawodowe. Przy czym można nakierować, bez większego manipulowania ludźmi, klienta na pewne punkty patrzenia na daną sytuację.

    Można pewne opinie zmienić obiektywnie przy czy nie obrażać poglądów innych osób. To jest właśnie asertywne zachowanie. Stanowcze odmawianie innym ludziom, przy czym zostajać cały czas przy swoi m ale grzecznie i kulturalnie. Warto się uczyć takich zachowań, ponieważ przydają się w życiu zawodowym jak i osobistym i przynoszą one korzyści obydwu stronom uczestników rozmowy.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.