Style rozwiązywania konfliktów

Konflikt jest to naturalne zjawisko. Pojawia się w sytuacjach, kiedy jedna strona dąży do zupełnie innego celu niż druga strona. Konflikt najczęściej traktowany jest jako coś negatywnego, jednak praktyka pokazuje, że może on pełnić również pozytywną rolę.

zdjęcie - (the_title())

     

    Konflikt jest to naturalne zjawisko. Pojawia się w sytuacjach, kiedy jedna strona dąży do zupełnie innego celu niż druga strona. Konflikt najczęściej traktowany jest jako coś negatywnego, jednak praktyka pokazuje, że może on pełnić również pozytywną rolę. Właściwie traktowany pobudza kreatywność członków grupy i zwiększa zaangażowanie i motywację do działania zmierzającego rozwiązaniu konfliktu.

    Konflikty mogą mieć charakter rzeczowy oraz emocjonalny. Rzeczowy konflikt dotyczy określonych spraw, przedmiot konfliktu łatwo określić, a rozwiązanie konfliktu można znaleźć dosyć łatwo. Inaczej jest w przypadku konfliktu emocjonalnego. Dotyczy to sytuacji związanych z napięciem emocjonalnym, frustracją jednej lub obu stron, a także wrogim nastawieniem. Często w tym przypadku trudno wyłapać co jest tak naprawdę przyczyną konfliktu, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest przeciwdziałanie powstawaniu konfliktu emocjonalnego.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Poznaj nasze szkolenia interpersonalne. Dowiedz się jak zwiększyć swoją efektywność osobistą, jak być wielozadaniowym, jak komunikować się z innymi w firmie, jak zarządzać sobą efektywnie.

    Zapraszamy.

    W firmach najczęściej występują konflikty interesów. Są one spowodowane różnym postrzeganiem potrzeb. Spowodowane są również współzawodnictwem. Powstają wtedy, gdy jedna ze stron zaspokaja swoje potrzeby kosztem drugiej strony. Może to dotyczyć pieniędzy, ale również innych dóbr. W zależności od rodzaju konfliktu należy próbować go rozwiązać w różny sposób.

    Ogólny schemat rozwiązywania konfliktów nie różni się jednak zbytnio i można go przedstawić w kilku etapach. Pierwszym etapem jest diagnoza konfliktu. Należy w pierwszej kolejności ustalić przyczynę oraz sklasyfikować rodzaj konfliktu. Drugim etapem jest etap rozwiązania. Na tym etapie za pomocą właściwych metod usuwa się faktyczną przyczynę konfliktu oraz redukuje negatywne napięcia emocjonalne.

    Sposobów na rozwiązywanie konfliktu jest kilka. Do najczęściej stosowanych należy unikanie konfliktu, które polega na jego ignorowaniu i niedostrzeganiu. Innym sposobem jest przystosowanie. W tym wypadku nie pozbywamy się własnych poglądów, lecz dla dobra sprawy przyjmujemy poglądy drugiej ze stron. Innym sposobem jest kompromis. Polega on na znalezieniu rozwiązania, które będzie akceptowalne dla obu stron. Jednak najlepszym sposobem jest rozwiązanie problemu, które polega na wyszukaniu korzyści, które będą obustronne.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.