Agresja w pracy – jak sobie z nią radzić?

Każdy z nas doświadczył wielu sytuacji stresowych w miejscu pracy. Większość osób spotkała się z wyjątkowo trudnym klientem lub zdarzeniem, które wyprowadziło nas z równowagi. Ludzie radzą sobie z emocjami w różny sposób – niestety, część nie potrafi zapanować nad agresją. W przypadku sytuacji biznesowych nie dochodzi zwykle do bójek lub rękoczynów, jednak agresja słowna może prowadzić do równie poważnych konfliktów, a nawet zwolnień.

     
    Każdy z nas doświadczył wielu sytuacji stresowych w miejscu pracy. Większość osób spotkała się z wyjątkowo trudnym klientem lub zdarzeniem, które wyprowadziło nas z równowagi. Ludzie radzą sobie z emocjami w różny sposób - niestety, część nie potrafi zapanować nad agresją.

    W przypadku sytuacji biznesowych nie dochodzi zwykle do bójek lub rękoczynów, jednak agresja słowna może prowadzić do równie poważnych konfliktów, a nawet zwolnień. Jak sobie więc z nią radzić?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

    Oto cztery sposoby, które pomogą w uspokojeniu nerwów.
    •  Zaakceptuj sytuację. Niestety, stresowe zdarzenia będą się zdarzać bez względu na to, w jakiej branży czy organizacji pracujesz. Podstawą do poradzenia sobie z konkretną sytuacją jest zaakceptowanie swojej złości: masz prawo do emocji, nie masz jednak prawa do tego, by przejęły nad Tobą kontrolę.
    • Mów o swoich potrzebach i odczuciach. Wylanie złości w zaufanym towarzystwie jest najlepszą metodą na radzenie sobie z kotłującymi się emocjami. Jeśli powodem złości są sprawy wewnętrzne - spróbuj rozwiązać konflikt. Z pewnością druga strona ma podobne odczucia do Twoich.
    • Wizualizuj skutki. Często po wybuchu złości żałujemy swoich słów - przypomnij sobie, z pewnością kiedyś miałeś taką sytuację, w której powiedziałeś o jedno zdanie za dużo mimo, że kompletnie tego nie chciałeś. Warto więc wyobrazić sobie do czego mogą doprowadzić nasze słowa - do konfliktu z klientem, obrażenia czyiś uczuć, pogorszenia atmosfery w pracy lub zwolnienia.
    • Zadbaj o siebie. Jeśli stres i sytuacje konfliktowe są nieodłączną częścią Twojej pracy, powinieneś potrafić radzić sobie z emocjami. Dobrym sposobem na wylanie złości jest uczestniczenie w zajęciach sportowych lub po prostu porządny urlop.

    Agresja zawsze jest obiektywnie zła - posiadanie różnych uczuć już nie. Warto o tym pamiętać i starać się, by zarówno nasi współpracownicy i szefostwo zdawało sobie sprawę z powodów, z których wynikają różne konflikty oraz umieć sobie z nimi poradzić w momencie, w którym to nerwy zaczynają mieć nad nami kontrolę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.