Asertywność w komunikacji

Asertywność to słowo, które w ostatnim czasie coraz częściej wychodzi poza suche strony słowników językowych. Pojęcie to stało się modne, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Jest to bardzo pozytywne zjawisko, ponieważ dzięki postawie asertywnej można funkcjonować w bardziej efektywny sposób.

15 marca 2018
zdjęcie - Asertywność w komunikacji

 

Asertywność to słowo, które w ostatnim czasie coraz częściej wychodzi poza suche strony słowników językowych. Pojęcie to stało się modne, zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Jest to bardzo pozytywne zjawisko, ponieważ dzięki postawie asertywnej można funkcjonować w bardziej efektywny sposób. Jeżeli chodzi o życie zawodowe, to przejawiać będzie się to między innymi w większych zarobkach, szybszym awansie a także w poprawie relacji ze współpracownikami.

Postawy asertywne w miejscu pracy

Asertywność przez niektórych odbierana jest jako postawa roszczeniowa bądź jako egocentryzm niepozwalający na dobrą współpracę. Nic bardziej mylnego. Osoba asertywna w życiu zawodowym doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w jaki sposób stawiać granice, tak aby innym osobom nie wyrządzić tym przykrości. Jest to zjawisko jak najbardziej pożądane. Można wyobrazić sobie bowiem pracownika, który ze strachu przed szefem bierze na siebie wszystkie zlecane obowiązki. Jaki jest tego efekt? Przeciążenie pracą nie pozwoli na wykonanie wszystkich czynności z najwyższą starannością, co przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego. Jeżeli taki pracownik potrafiłby jasno zakomunikować, że więcej obowiązków nie jest w stanie na siebie przyjąć, to odbyłoby się to z korzyścią nie tylko dla niego, ale także i dla całej firmy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak wyrażać swoje zdanie odważnie, spokojnie i bez lęku ? Jak komunikować swoje emocje  w sposób który nie narusza terytorium drugiej osoby? Jak zachować się w sytuacji konfliktowej? Zapraszamy do udziału w szkoleniach z asertywności i komunikacji interpersonalnej. Zobacz również szkolenia z rozwoju osobistego.

Asertywność w komunikacji - jak się tego nauczyć?

Stare powiedzenie mówi, że czynność cyklicznie powtarzana staje się nawykiem. Podobnie dzieje się również w przypadku asertywności. Nawet najbardziej potulna i wycofana osoba, dzięki odpowiedniemu szkoleniu i treningowi jest w stanie nauczyć się stawiać granice w życiu zawodowym, dzięki czemu z wykonywanej pracy będzie czerpała ona jeszcze większą satysfakcję. W dobie Internetu nie trudno jest znaleźć szkolenia z komunikacji interpersonalnej, które zawierają podstawowe elementy asertywności. Dedykowane są one pracownikom różnych branż niezależnie od szczebla. Warto wziąć udział w takim szkoleniu, aby dzięki nabytym umiejętnością stale rozwijać się w życiu zawodowym i szczebel po szczeblu wspinać się na drabinie sukcesu.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.