Asertywność w komunikacji – jak stosować ją w miejscu pracy

Sztuka asertywnej komunikacji niezbędna jest zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. W sferze prywatnej pozwala wypracować komfort w relacjach z innymi ludźmi, natomiast w życiu zawodowym pozwala na precyzyjne wyrażanie komunikatów oraz unikanie konfliktów w miejscu pracy. 

zdjęcie - (the_title())

     

    Sztuka asertywnej komunikacji niezbędna jest zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. W sferze prywatnej pozwala wypracować komfort w relacjach z innymi ludźmi, natomiast w życiu zawodowym pozwala na precyzyjne wyrażanie komunikatów oraz unikanie konfliktów w miejscu pracy. Chodzi o to, aby w sposób efektywny umieć komunikować zarówno pozytywne jak i negatywne przekazy, dbając jednocześnie o dobre relacje pomiędzy podwładnymi i współpracownikami.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy na szkolenia z asertywności. Dowiesz się na nim, m. in.: jakie są umiejętności asertywne, jak radzić sobie z manipulacją i agresją, jaki jest związek pomiędzy poczuciem własnej wartości z postawą asertywną. Zobacz również warsztaty z komunikacji interpersonalnej oraz szkolenia z efektywności osobistej.

    Sytuacje konfliktowe mogą pojawić się w miejscu pracy z różnych powodów - jednym z nich jest właśnie brak umiejętności jasnego wyrażania informacji, co może skutkować chaosem organizacyjnym, na co nie może pozwolić sobie żaden doświadczony manager. Właściwy komunikat asertywny powinien być skonstruowany w oparciu o kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim należy opierać się na faktach, a nie jedynie na emocjach. W sposób rzeczowy powinna zostać przedstawiona zaistniała sytuacja oraz należycie powinny być opisane skutki z niej wynikające. Ważne przy tym jest wyczucie czasu, podtrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą, co jest wyrazem szacunku oraz odpowiednia modulacja głosu. Za wszelką cenę należy unikać emocjonalnych porywów złości i skupiania się na negatywnych cechach rozmówcy, co mogłoby doprowadzić do jego poniżenia.

    Umiejętność wyrażania asertywnych komunikatów w miejscu pracy, to umiejętność pożądana nie tylko wśród managerów, których głównym zadaniem jest efektywne zarządzanie zespołem. Przyda się ona również i wszystkim innym pracownikom, na przykład w sytuacji konieczności obrony swojego pomysłu na spotkaniu z szefem czy podczas konferencji ze współpracownikami. Asertywny, stanowczy komunikat jest również na wagę złota, w przypadku konieczności odmowy przyjęcia na siebie kolejnych obowiązków. Aby był skuteczny, należy podkreślić, iż odmowa nie wynika z lenistwa, a z troski o efektywność własnej pracy. Taka postawa z pewnością zostanie o wiele bardziej doceniona, niż przyjęcie nadprogramowych obowiązków, z których pracownik nie będzie w stanie się wywiązać.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.