Asertywność we wszelkiego rodzaju relacjach zawodowych i miejscu pracy pełni szalenie ważną rolę. Asertywność jest niczym innym, jak tylko psychologiczną kompetencją emocjonalno-społeczną zarówno w życiu prywatnym, jak również zawodowym. W przeciwieństwie jednak do powszechnych opinii asertywność to coś więcej niż tylko sztuka odmawiania –
powiedzenia „nie”.
Asertywność pozostaje także umiejętnym oraz skutecznym wyrażaniem swoich własnych opinii, uczuć i potrzeb w sposób otwarty, jednak równocześnie nieraniący osób trzecich.
Opisywane w tym tekście szkolenie uczy każdego z uczestników biorących w nim udział przede wszystkim tego, że od sposobu wydawania poleceń, kontaktu w pracownikami, przyjmowania krytyki lub odmawiania – zależy jakość codziennych relacji służbowych w każdym miejscu pracy.
Dwudniowe szkolenie realizowane w sesjach ośmiogodzinnych skupia się przede wszystkim na aktywnym kształtowaniu oraz nieustannym doskonaleniu asertywnej postawy, jako cechy osobowości i charakteru, zarówno w życiu osobistym, rodzinnym, związkowym towarzyskim, jak również – nade wszystko – w życiu zawodowym.
Najważniejszym celem szkolenia pozostaje uświadomienie wszystkim biorącym w nim udział uczestnikom niezwykle doniosłej roli wyboru reakcji na daną sytuację, która staje się dla nich kłopotliwa społecznie. Program szczególnie dedykowany jest pracownikom, których praca na co dzień wiąże się z intensywnymi kontaktami interpersonalnymi z innymi ludźmi (nie tylko pracownikami, ale też np. klientami).
Asertywność w pracy to cykl szkoleń, treningów, ćwiczeń i praktycznych warsztatów przeznaczonych dla pracowników wszystkich szczebli dowolnej instytucji lub przedsiębiorstwa. Nie ma żadnych ograniczeń w tym zakresie. Program przygotowany jest przede wszystkim dla tych osób, których praca wiąże się z częstym i długotrwałym aktem komunikacji społecznej, np.: pracowników działów obsługi klienta oraz reklamacji i windykacji, menedżerów działów, handlowców i pracowników administracyjno-biurowych