Asertywność w negocjacjach: jak ją skutecznie wzmocnić?

Asertywność jest cechą pożądaną przez wielu pracodawców. Szczególnie w przypadku szeroko pojętego biznesu, sprzedaży czy obsługi klienta musimy pamiętać, że postawa asertywna często może znacząco podnieść nasze wyniki. Dlaczego? To proste! Asertywność jest jednym z najważniejszych elementów wszelkich negocjacji: dzięki niej możemy zyskać to, na czym naprawdę nam zależy, a nie zadowalać się pierwszą (zwykle najmniej korzystną dla nas) ofertą kontrahenta, dostawcy czy klienta.

    Asertywność jest cechą pożądaną przez wielu pracodawców.
    Szczególnie w przypadku szeroko pojętego biznesu, sprzedaży czy obsługi klienta musimy pamiętać, że postawa asertywna często może znacząco podnieść nasze wyniki. Dlaczego?

    To proste! Asertywność jest jednym z najważniejszych elementów wszelkich negocjacji: dzięki niej możemy zyskać to, na czym naprawdę nam zależy, a nie zadowalać się pierwszą (zwykle najmniej korzystną dla nas) ofertą kontrahenta, dostawcy czy klienta.

    Wzmocnienie asertywności: 4 kroki do sukcesu

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

    Jak być człowiekiem asertywnym? Najpierw musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: dlaczego nie potrafisz odmówić? Często wynika to ze zbyt niskiej pewności siebie, w trakcie trwania negocjacji biznesowych może to być spowodowane także niewystarczającą wiedzą merytoryczną (na przykład brakiem znajomości cen rynkowych). Aby skutecznie wzmocnić asertywność musisz tylko:

    • przeanalizować swoje zachowanie. Jeśli kiedykolwiek wykazałeś się brakiem asertywności, zastanów się: dlaczego? Co było powodem braku odmowy, kiedy wiedziałeś, że oferta nie jest dostatecznie korzystna? Strach przed jeszcze gorszą? Niewystarczająca wiara we własne możliwości? A może coś całkowicie innego?
    • określić schemat pożądanego działania w danej sytuacji. Gdy już wiesz, kiedy dokładnie nie byłeś asertywny, możesz wyobrazić sobie to, jak powinna przebiegać konkretna rozmowa.
    • zastanowić się nad konsekwencjami. Rzadko kiedy nasz negocjator wycofa się całkowicie z pierwszej, najmniej dla nas korzystnej oferty. Oznacza to, że w trakcie negocjacji raczej nic nie stracimy, możemy jedynie zyskać: a w najgorszym wypadku powrócimy do punktu wyjścia.
    • ćwiczyć każdego dnia. Możesz zacząć od prostych rzeczy: odmówić nieinteresującej Cię rozmowy z przedstawicielem banku, postawić na swoim w trakcie drobnego, domowego konfliktu. Pamiętaj - to praktyka czyni mistrza!

    Postawa asertywna z pewnością jest pożądana przez wielu pracodawców oraz znacząco może polepszyć wyniki Twojej pracy. Jednak to cecha, która sprawdza się każdego dnia, nie tylko w pracy.

    W końcu negocjujemy codziennie: w sklepie, podczas porannej walki z dziećmi o założenie skarpetek czy w trakcie rozmów telefonicznych z przedstawicielami różnych przedsiębiorstw. To, jaką postawę przyjmiemy zależy tylko od nas: a asertywność może nam jedynie pomóc w codziennym życiu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.