Asertywność w pracy: dlaczego jest tak ważna?

Asertywność jest cechą niezwykle pożądaną w pracy, prowadzeniu własnego biznesu oraz w życiu osobistym. Osoby, które odnoszą niebagatelne sukcesy w życiu zawodowym charakteryzują się właśnie asertywnością. Jednak dlaczego jest ona tak ważna i jak ją wypracować?

10 sierpnia 2018
zdjęcie - Asertywność w pracy: dlaczego jest tak ważna?

 

Asertywność jest cechą niezwykle pożądaną w pracy, prowadzeniu własnego biznesu oraz w życiu osobistym. Osoby, które odnoszą niebagatelne sukcesy w życiu zawodowym charakteryzują się właśnie asertywnością. Jednak dlaczego jest ona tak ważna i jak ją wypracować?

Asertywność często mylona jest z uporem. W rzeczywistości wiąże się ona z empatią, umiejętnością przyznania się do błędu oraz pewną refleksyjnością, która umożliwia nam stałe rozwijanie własnych umiejętności. Asertywność to zdolność powiedzenia "nie" w momencie, w którym jesteśmy pewni swoich racji.

To możliwość wprowadzania własnych postanowień w życie i realizowania celów, jednak przy zachowaniu dozy samokrytycyzmu. Nie jest to więc ślepe, uparte i nachalne przekonywanie innych do naszych racji, a podejście, które pozwala na odróżnienie i ocenienie różnych podejść do problemu oraz wybranie tego, który obiektywnie będzie najbardziej skuteczny.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.

Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.

Asertywność w pracy pozwala przede wszystkim na realizowanie własnych postanowień i ambicji. Charakteryzuje ona szczególnie liderów i kierowników, którzy potrafią odmówić, ale równocześnie są empatyczni i skłonni do przemyśleń. Asertywność jest szczególnie pożądana nie tylko na stanowiskach kierowniczych, ale również w zawodach, które opierają się na kontakcie z klientem, negocjacjach czy sprzedaży.

Asertywność w dużej mierze wynika z osobowości oraz wychowania, jednak nawet osoby bardzo mało asertywne mogą pracować nad swoim charakterem i poprawiać swoje umiejętności. Z pomocą przychodzą warsztaty, kursy i szkolenia, które mają na celu wypracowanie odpowiedniej postawy.

Warto również poznać przyczynę problemów z odmową: to może być zaniżona samoocena, brak pewności siebie a nawet luki kompetencyjne, które ograniczają nasze działanie i sprawiają, że mimo posiadania własnego zdania, przyznajemy rację bardziej doświadczonym lub wykształconym współpracownikom. Poznanie i samoświadomość jest z pewnością pierwszym i najważniejszym krokiem w walce o stanie się człowiekiem asertywnym i pewnym siebie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.