Asertywność w relacjach zawodowych

Asertywność można określić, jako wyrażenie swojego zdania, ale w sposób rzeczowy i spokojny. To także umiejętność odmawiania w określonych sytuacjach. Asertywność powinna być stosowana zarówno w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Warto więc nauczyć się jej stosowania, by niezależnie od sytuacji być traktowanym, jak osoba rzeczowa, ale i stanowcza.
     
    Asertywność można określić, jako wyrażenie swojego zdania, ale w sposób rzeczowy i spokojny. To także umiejętność odmawiania w określonych sytuacjach. Asertywność powinna być stosowana zarówno w życiu prywatnym, ale także zawodowym. Warto więc nauczyć się jej stosowania, by niezależnie od sytuacji być traktowanym, jak osoba rzeczowa, ale i stanowcza.

    Asertywność w komunikacji jest ważna

    Na samym początku należy obalić mit, jakoby asertywność dotyczyła tylko odmawiania. Gdyż odmowa w wielu sytuacjach nie powinna mieć miejsca. W pracy trzeba być asertywnym wtedy kiedy sytuacja tego wymaga, co nie oznacza, że można cały czas negować zdanie innych, czy też odmawiać pomocy. Warto w dużej mierze zwrócić uwagę na asertywność w komunikacji. Przede wszystkim należy zastanowić się w jaki sposób się komunikujemy i jaki sygnał wysyłamy.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

    Wszystkie swoje wypowiedzi powinny być rozpoczęte przez słowo "JA". W ten sposób wyrażamy się bardzo jasno i bezpośrednio. Oczywiście warto posłuchać argumentów drugie osoby i przeanalizować sytuację na poziomie bezstronnym.

    Jeżeli odmawiamy w określonej sytuacji, bądź chcemy aby pracownik poprawił projekt, gdyż uważamy, że nie jest odpowiednio wykonany koniecznie należy nadal wyrażać się rzeczowo i jasno, ale należy być także empatycznym i nie zapominać o szacunku dla drugiej osoby. Jeżeli pomimo sugestii zadanie nadal nie jest należycie wykonane powinieneś powtórzyć swoje sugestie, ale tym razem poinformować o ewentualnych konsekwencjach, które będziesz zmuszony wyciągnąć.
     
    Oczywiście jeżeli to ty popełnisz błędy powinieneś się do tego przyznać, gdyż to także dobrze o tobie świadczy. Jeżeli czeka cie ważna rozmowa to warto w tym momencie zastosować odpowiednie techniki asertywności, na samym początku koniecznie należy przygotować "Scenariusz", gdzie głośno przed lustrem powinieneś powiedzieć czego oczekujesz i dokładnie zaplanować przebieg całej konwersacji.

    Rozmawiając z drugą osobą będziesz nadal pamiętać czego oczekujesz od niej. Będziesz też pamiętać o swoich potrzebach i emocjach, które ci w tamtej sytuacji towarzyszyły.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.