Asertywność w relacjach zawodowych
Asertywność w komunikacji jest ważna
Na samym początku należy obalić mit, jakoby asertywność dotyczyła tylko odmawiania. Gdyż odmowa w wielu sytuacjach nie powinna mieć miejsca. W pracy trzeba być asertywnym wtedy kiedy sytuacja tego wymaga, co nie oznacza, że można cały czas negować zdanie innych, czy też odmawiać pomocy. Warto w dużej mierze zwrócić uwagę na asertywność w komunikacji. Przede wszystkim należy zastanowić się w jaki sposób się komunikujemy i jaki sygnał wysyłamy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.Jeżeli odmawiamy w określonej sytuacji, bądź chcemy aby pracownik poprawił projekt, gdyż uważamy, że nie jest odpowiednio wykonany koniecznie należy nadal wyrażać się rzeczowo i jasno, ale należy być także empatycznym i nie zapominać o szacunku dla drugiej osoby. Jeżeli pomimo sugestii zadanie nadal nie jest należycie wykonane powinieneś powtórzyć swoje sugestie, ale tym razem poinformować o ewentualnych konsekwencjach, które będziesz zmuszony wyciągnąć.
Rozmawiając z drugą osobą będziesz nadal pamiętać czego oczekujesz od niej. Będziesz też pamiętać o swoich potrzebach i emocjach, które ci w tamtej sytuacji towarzyszyły.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej