Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki: Stwórz swoją historię. Przedstaw się na nowo. Udowodnij swoją wartość

Gamma - Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki


3. Stwórz swoją historię

  • Chciałbyś zacząć zajmować się czymś zupełnie innym? Świetnie, ale musisz to odpowiednio uargumentować, gdyż możesz być posądzony o niezdecydowanie. Kreując swoją markę, stwórz spójną historię, która wyjaśni, w jaki sposób Twoja przeszłość pasuje do teraźniejszości.
  • Przebudowa własnej marki nie polega na wymyślaniu nowej osobowości, ale na pokazaniu cech, które chcesz uwypuklić.
  • Nie motywuj swojej przemiany prywatnymi motywami, np. „Praca zaczęła mnie nudzić, więc chciałabym zająć się czymś innym”. Skoncentruj się na wartości Twojego wcześniejszego doświadczenia.
  • Przykład: pracowałeś w dziale kadr, a teraz chcesz być specjalistą od marketingu? Możesz to uargumentować następująco: od wielu lat pracuję z ludźmi, interesuję się psychologią i wywieraniem wpływu na ludzi. Mam wiele pomysłów na promocję naszej firmy. Wierzę, że moje zaangażowanie i znajomość ludzkich reakcji i nawyków doskonale wpisuje się w działania działu marketingowego.

4. Przedstaw się na nowo

  • Po stworzeniu koncepcji swojej marki łatwiej jest zaprezentować się nowopoznanym osobom. Problem pojawia się, kiedy chcesz pokazać swój nowy wizerunek starym znajomym.
  • Zastanów się nad strategicznym ujawnianiem swojej marki: możesz zaangażować się w nowy projekt, aby zademonstrować swoje nowe zainteresowania i kompetencje.
  • Przykład: Marek od 2 lat pracuje jako analityk biznesowy w banku. Pracował bardzo zadaniowo i unikał angażowania się w kontakty interpersonalne w pracy, gdyż nie chciał marnować czasu na zbędne rozmowy. Ostatnio, pod wpływem książki z zakresu rozwoju osobistego, postanowił więcej energii poświęcić na rozwijanie swoich kompetencji społecznych. Zgłosił się do zorganizowania firmowej imprezy integracyjnej. Wysłał do współpracowników ankietę z możliwymi atrakcjami i pod wpływem ich preferencji zorganizował, okrzykniętą za najlepszą do tej pory, imprezę integracyjną, a w dodatku otworzył się na bliższe kontakty interpersonalne z innymi pracownikami.

5. Udowodnij swoją wartość   

  • Świat biznesu rządzi się swoimi prawami. Nawet, jeśli ludzie Cię lubią i szanują, to nie zaufają Ci, jeśli nie zobaczą Twoich umiejętności.
  • Staraj się udowadniać swoją wiedzę, pomagając ludziom rozwiązywać problemy lub osiągać lepsze wyniki.
  • Kiedy już udowodnisz swoje kompetencje, staraj się umacniać przemianę marki. Nie zaniedbuj dalszego rozwijania własnych umiejętności i szukaj okazji do szerszego ich zaprezentowania.
  • Przykład: Piotrek jest studentem V roku informatyki. Matematyka, programowanie i myślenie algorytmiczne zawsze były mu bliskie, dlatego z radością poświęcał dużo czasu na naukę tych przedmiotów. W tym roku brał udział w Akademickich Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym i wraz ze swoją drużyną odniósł olbrzymi sukces: przeszedł eliminacje europejskie i dostał się do światowego finału w St. Petersburgu, gdzie uzyskał srebrny medal. Po tym sukcesie otworzyło się dla niego wiele możliwości: dziekan zaproponował mu prowadzenie treningów z programowania dla młodszych studentów, a najlepsze firmy informatyczne regularnie składają mu oferty pracy.

Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie: i szkolenia sprzedażowe: Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza