Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki: Stwórz swoją historię. Przedstaw się na nowo. Udowodnij swoją wartość

7 czerwca 2017
zdjęcie - Budowanie osobistej marki 2/3

Budowanie osobistej marki


3. Stwórz swoją historię

  • Chciałbyś zacząć zajmować się czymś zupełnie innym? Świetnie, ale musisz to odpowiednio uargumentować, gdyż możesz być posądzony o niezdecydowanie. Kreując swoją markę, stwórz spójną historię, która wyjaśni, w jaki sposób Twoja przeszłość pasuje do teraźniejszości.
  • Przebudowa własnej marki nie polega na wymyślaniu nowej osobowości, ale na pokazaniu cech, które chcesz uwypuklić.
  • Nie motywuj swojej przemiany prywatnymi motywami, np. „Praca zaczęła mnie nudzić, więc chciałabym zająć się czymś innym”. Skoncentruj się na wartości Twojego wcześniejszego doświadczenia.
  • Przykład: pracowałeś w dziale kadr, a teraz chcesz być specjalistą od marketingu? Możesz to uargumentować następująco: od wielu lat pracuję z ludźmi, interesuję się psychologią i wywieraniem wpływu na ludzi. Mam wiele pomysłów na promocję naszej firmy. Wierzę, że moje zaangażowanie i znajomość ludzkich reakcji i nawyków doskonale wpisuje się w działania działu marketingowego.

4. Przedstaw się na nowo

  • Po stworzeniu koncepcji swojej marki łatwiej jest zaprezentować się nowopoznanym osobom. Problem pojawia się, kiedy chcesz pokazać swój nowy wizerunek starym znajomym.
  • Zastanów się nad strategicznym ujawnianiem swojej marki: możesz zaangażować się w nowy projekt, aby zademonstrować swoje nowe zainteresowania i kompetencje.
  • Przykład: Marek od 2 lat pracuje jako analityk biznesowy w banku. Pracował bardzo zadaniowo i unikał angażowania się w kontakty interpersonalne w pracy, gdyż nie chciał marnować czasu na zbędne rozmowy. Ostatnio, pod wpływem książki z zakresu rozwoju osobistego, postanowił więcej energii poświęcić na rozwijanie swoich kompetencji społecznych. Zgłosił się do zorganizowania firmowej imprezy integracyjnej. Wysłał do współpracowników ankietę z możliwymi atrakcjami i pod wpływem ich preferencji zorganizował, okrzykniętą za najlepszą do tej pory, imprezę integracyjną, a w dodatku otworzył się na bliższe kontakty interpersonalne z innymi pracownikami.

5. Udowodnij swoją wartość   

  • Świat biznesu rządzi się swoimi prawami. Nawet, jeśli ludzie Cię lubią i szanują, to nie zaufają Ci, jeśli nie zobaczą Twoich umiejętności.
  • Staraj się udowadniać swoją wiedzę, pomagając ludziom rozwiązywać problemy lub osiągać lepsze wyniki.
  • Kiedy już udowodnisz swoje kompetencje, staraj się umacniać przemianę marki. Nie zaniedbuj dalszego rozwijania własnych umiejętności i szukaj okazji do szerszego ich zaprezentowania.
  • Przykład: Piotrek jest studentem V roku informatyki. Matematyka, programowanie i myślenie algorytmiczne zawsze były mu bliskie, dlatego z radością poświęcał dużo czasu na naukę tych przedmiotów. W tym roku brał udział w Akademickich Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym i wraz ze swoją drużyną odniósł olbrzymi sukces: przeszedł eliminacje europejskie i dostał się do światowego finału w St. Petersburgu, gdzie uzyskał srebrny medal. Po tym sukcesie otworzyło się dla niego wiele możliwości: dziekan zaproponował mu prowadzenie treningów z programowania dla młodszych studentów, a najlepsze firmy informatyczne regularnie składają mu oferty pracy.

Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze szkolenia menadżerskie: i szkolenia sprzedażowe: Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.