Budowanie osobistej marki
3. Stwórz swoją historię
- Chciałbyś zacząć zajmować się czymś zupełnie innym? Świetnie, ale musisz to odpowiednio uargumentować, gdyż możesz być posądzony o niezdecydowanie. Kreując swoją markę, stwórz spójną historię, która wyjaśni, w jaki sposób Twoja przeszłość pasuje do teraźniejszości.
- Przebudowa własnej marki nie polega na wymyślaniu nowej osobowości, ale na pokazaniu cech, które chcesz uwypuklić.
- Nie motywuj swojej przemiany prywatnymi motywami, np. „Praca zaczęła mnie nudzić, więc chciałabym zająć się czymś innym”. Skoncentruj się na wartości Twojego wcześniejszego doświadczenia.
- Przykład: pracowałeś w dziale kadr, a teraz chcesz być specjalistą od marketingu? Możesz to uargumentować następująco: od wielu lat pracuję z ludźmi, interesuję się psychologią i wywieraniem wpływu na ludzi. Mam wiele pomysłów na promocję naszej firmy. Wierzę, że moje zaangażowanie i znajomość ludzkich reakcji i nawyków doskonale wpisuje się w działania działu marketingowego.
4. Przedstaw się na nowo
- Po stworzeniu koncepcji swojej marki łatwiej jest zaprezentować się nowopoznanym osobom. Problem pojawia się, kiedy chcesz pokazać swój nowy wizerunek starym znajomym.
- Zastanów się nad strategicznym ujawnianiem swojej marki: możesz zaangażować się w nowy projekt, aby zademonstrować swoje nowe zainteresowania i kompetencje.
- Przykład: Marek od 2 lat pracuje jako analityk biznesowy w banku. Pracował bardzo zadaniowo i unikał angażowania się w kontakty interpersonalne w pracy, gdyż nie chciał marnować czasu na zbędne rozmowy. Ostatnio, pod wpływem książki z zakresu rozwoju osobistego, postanowił więcej energii poświęcić na rozwijanie swoich kompetencji społecznych. Zgłosił się do zorganizowania firmowej imprezy integracyjnej. Wysłał do współpracowników ankietę z możliwymi atrakcjami i pod wpływem ich preferencji zorganizował, okrzykniętą za najlepszą do tej pory, imprezę integracyjną, a w dodatku otworzył się na bliższe kontakty interpersonalne z innymi pracownikami.
5. Udowodnij swoją wartość
- Świat biznesu rządzi się swoimi prawami. Nawet, jeśli ludzie Cię lubią i szanują, to nie zaufają Ci, jeśli nie zobaczą Twoich umiejętności.
- Staraj się udowadniać swoją wiedzę, pomagając ludziom rozwiązywać problemy lub osiągać lepsze wyniki.
- Kiedy już udowodnisz swoje kompetencje, staraj się umacniać przemianę marki. Nie zaniedbuj dalszego rozwijania własnych umiejętności i szukaj okazji do szerszego ich zaprezentowania.
- Przykład: Piotrek jest studentem V roku informatyki. Matematyka, programowanie i myślenie algorytmiczne zawsze były mu bliskie, dlatego z radością poświęcał dużo czasu na naukę tych przedmiotów. W tym roku brał udział w Akademickich Mistrzostwach Świata w Programowaniu Zespołowym i wraz ze swoją drużyną odniósł olbrzymi sukces: przeszedł eliminacje europejskie i dostał się do światowego finału w St. Petersburgu, gdzie uzyskał srebrny medal. Po tym sukcesie otworzyło się dla niego wiele możliwości: dziekan zaproponował mu prowadzenie treningów z programowania dla młodszych studentów, a najlepsze firmy informatyczne regularnie składają mu oferty pracy.
Gamma. Firma szkoleniowa roku! Zobacz nasze
szkolenia menadżerskie:
i szkolenia sprzedażowe:
Zapraszamy serdecznie.