Czy sprzedaż przez telefon jest trudna?

Zarówno dla firm, jak i ich klientów sprzedaż przez telefon to temat rzeka. Niejedno szkolenie dla handlowców jednak wciąż podnosi ten temat także w kontaktach B2B i telemarketing jest jednym z kluczowych elementów procesu sprzedaży w wielu branżach. Jaka więc jest prawda?

Gamma - Czy sprzedaż przez telefon jest trudna?


Czy sprzedaż przez telefon jest trudna?

Zarówno dla firm, jak i ich klientów sprzedaż przez telefon to temat rzeka. Niejedno szkolenie dla handlowców jednak wciąż podnosi ten temat także w kontaktach B2B i telemarketing jest jednym z kluczowych elementów procesu sprzedaży w wielu branżach. Jaka więc jest prawda?

Faktem jest, że sprzedaż przez telefon nie zawsze kończy się sukcesem i niekiedy trzeba odbyć wiele rozmów, aby w końcu dokonać finalizacji. O tym mówi nawet dobre szkolenie – telemarketing to dziedzina, gdzie trzeba liczyć się z odrzuceniami. Powinno jednak to być motywacją do zwiększenia efektywności.

Sprzedaż przez telefon – minusy

Powody, dla których ta działalność uchodzi za trudną, dają się zidentyfikować. Nawet kiedy prowadziliśmy dla marketerów szkolenia otwarte Warszawa dostarczyła wielu odpowiedzi. Jedną z najczęściej powtarzanych jest to, że potencjalni klienci nie chcą wysłuchać sprzedawcy. Mówią „dziękuję, nie jestem zainteresowany”, zanim przejdzie się do przedstawiania oferty.

Problemem jest też brak czasu, który nie zawsze okazuje się wymówką. Dlatego sztuką jest wstęp rozmowy, który z jednej strony przedstawi potencjalne korzyści, z drugiej będzie zwięzły i da możliwość przełożenia rozmowy, gdy brakuje czasu po drugiej stronie.

Minusem może być także to, że część osób nie lubi rozmów przez telefon – jedni preferują maile, inni przeciwnie – kontakt i zapoznanie się z produktem bądź omówienie usługi raczej na żywo.

Sprzedaż przez telefon – plusy

Ta forma sprzedaży może mieć z drugiej strony wiele plusów, a dobrze poprowadzone szkolenie dla handlowców zwiększy liczbę pozytywnych odpowiedzi. Do zalet należy to, że wychodząc z inicjatywą, można uprzedzić konkurencję oraz pomóc klientowi podjąć decyzję zakupową w momencie, gdy był na samym początku jej rozważania.

Rozmowa telefoniczna to interakcja, dzięki czemu odpowiednio ją prowadząc, można dowiedzieć się wiele o potrzebach potencjalnych klientów i sytuacji w ich branży, miejscowości, grupie społecznej. To cenna wiedza, którą zdobyć można dzięki interakcji jeden na jeden w czasie rzeczywistym.

Przez internet klienci zapoznają się z ofertami, jednak nie ma możliwości uzyskania odpowiedzi na tyle pytań. Dlatego szkolenie telemarketing to w dużej mierze sztuka kierowania rozmową, by angażować.

Czy sprzedaż przez telefon jest trudna

Na pytanie postawione w tytule odpowiedzieć można: jest wymagająca, ale z właściwą wiedzą o jej prowadzeniu, elastycznością i kulturą – nie jest rzeczą niemożliwą, aby skutecznie sprzedawać.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza