Czy tworzenie harmonogramu pracy ma sens?
Odpowiednie zarządzanie czasem w pracy to klucz do sukcesu. Coraz więcej osób narzeka na to, że stale wydłuża się czas pracy, gdyż przybywa obowiązków. Warto przez chwilę zastanowić się nad tym, czy dostępny czas jest właściwie wykorzystywany. Zdarza się bowiem tak, że dana osoba wcale nie ma zbyt dużo obowiązków do wykonania, tylko zupełnie nie umie zarządzać czasem w pracy.
Jeżeli planowanie realizacji zadań to czarna magia, wówczas warto wybrać się na szkolenie zarządzanie czasem. Warsztatowa formułą szkolenia pozwoli lepiej wgryźć się w problem i kompleksowo go zrozumieć.
Jak sprawić, by praca stała się efektywniejsza?
Przede wszystkim trzeba nauczyć się odpowiedniej organizacji czasu pracy. Spokojnie, nie od raz Kraków zbudowano - zdobywanie i szlifowanie tej umiejętności może potrwać nawet kilka tygodni czy miesięcy - wszystko od tego jak głęboko w człowieka wdrukowane są niewłaściwe przyzwyczajenia zawodowe.
Każda czynność jak jest do wykonania w danym dniu pracy powinna zostać zapisana. Zapisywanie zadań ułatwia ich zapamiętanie, a także sprawia, że patrząc na wszystko co ma się danego dnia do zrobienia można łatwiej przypisać priorytety konkretnym czynnościom. Pomocne może okazać się także szkolenie stres w pracy.
Planowanie zadań krok po kroku
Spontaniczność może i jest dobrą cechą, jednak w życiu prywatnym a nie zawodowym. W życiu zawodowym należy się wykazywać pełnym profesjonalizmem i nie ma tu miejsca na żadne improwizacje czy spontaniczne działania, chyba że chodzi o zrzutkę na prezent dla szefa z okazji urodzin, ale to już zupełnie inna historia.
Od czego zacząć efektywną pracę? Przede wszystkim należy spisać wszystkie zadania do wykonania. Można to zrobić na zwykłej kartce lub skorzystać z programu komputerowego ułatwiającego organizację czasu pracy.
Tworzenie harmonogramu wykonywania obowiązków nie tylko ma sens, ale ponadto bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia efektywności w pracy. Planując terminy wykonania poszczególnych zadań nie można zapomnieć o marginesie błędu - czasem niespodziewane sytuacje mogą nieco wydłużyć wykonanie danej czynności.