Czym jest zachowanie asertywne w pracy

Asertywność to umiejętność bardzo pożądana w dzisiejszej codzienności. Osobom asertywny po prostu łatwiej się żyje. Umiejętność właściwego zarządzania sobą i swoim wolnym czasem procentuje zwłaszcza w życiu zawodowym. Jeżeli ktoś chociaż raz pokaże, że można go wykorzystać i będzie na siebie wciąż przyjmował za dużo obowiązków, to szybko osiągnie stan wypalenie zawodowego i nie będzie miał siły aby choćby myśleć o awansie czy negocjowaniu lepszego wynagrodzenia za wykonywaną pracę. 

5 lipca 2018
zdjęcie - Czym jest zachowanie asertywne w pracy
 
Asertywność to umiejętność bardzo pożądana w dzisiejszej codzienności. Osobom asertywny po prostu łatwiej się żyje. Umiejętność właściwego zarządzania sobą i swoim wolnym czasem procentuje zwłaszcza w życiu zawodowym. Jeżeli ktoś chociaż raz pokaże, że można go wykorzystać i będzie na siebie wciąż przyjmował za dużo obowiązków, to szybko osiągnie stan wypalenie zawodowego i nie będzie miał siły aby choćby myśleć o awansie czy negocjowaniu lepszego wynagrodzenia za wykonywaną pracę.

Każdy pracodawca, któremu zależy na efektywnych pracownikach powinien inwestować w ich rozwój zawodowy. Doskonałą sposobność do tego stanowią szkolenia z tematyki zachowań asertywnych w miejscu pracy.

Zachowanie asertywne w pracy - dlaczego warto?

Wbrew pozorom, w asertywności wcale nie chodzi o to, aby negować wszystkie prośby docierające od współpracowników i kwitować je coraz bardziej wymyślnymi wymówkami. Taka postawa więcej ma wspólnego z lenistwem i pretensjonalnością, niż z asertywnością. W asertywności chodzi przede wszystkim o to aby osiągnąć stan wewnętrznej wolności, który będzie pozwalał na odmowę wykonania prośby, w sytuacji w której dana osoba faktycznie czułaby się źle z wykonywanym zadaniem. Potrzebna jest do tego ogromna pewność siebie, którą należy regularnie ćwiczyć.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenie z wystąpień publicznych, szkolenie zarządzanie czasem.

Jakie mogą być przykłady asertywnych zachowań?

Jeżeli chodzi o sytuacje generujące asertywne zachowania, to w miejscu pracy można ich wymienić całe mnóstwo. Na początek warto zastanowić się nad zachowaniami asertywnymi w stosunku do przełożonego. Posłużyć można się następującym przykładem - pracodawca nieustannie deleguje na pracownika kolejne zadania, a ten mimo, iż wie że ich wykonanie będzie stanowiło dodatkową trudność i wpłynie na zmniejszenie jego efektywności, to bez słowa zgadza się na taką sytuację.

W rezultacie cierpią dwie strony - pracownik jest przemęczony, a przełożony niezbyt zadowolony, gdyż zrealizowane projekty dalekie są od wymarzonego ideału. Uczciwe postawienie sprawy i odmowa ze strony pracownika w tej sytuacji przyniosłyby dużo większy pożytek.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.