Można robić wszystko samodzielnie. Jednak w pracy zawodowej nie sprawdza się to tak samo, jak i w życiu. Część zadań warto powierzyć pracownikom. Trzeba także robić to umiejętnie. Są korzyści z delegowania zadań, ale są i wyzwania z tym związane. Kompetencje związane z tą kwestią można podwyższyć dzięki szkoleniom.
Przekazywanie części zadań swoim podwładnym to ważne zagadnienie. Jest więc ono tematem szkoleń adresowanych do menadżerów. Jeśli robi się to umiejętnie, to delegowanie zadań daje spore korzyści. Menadżer ma wiele zadań, którymi musi się zajmować. Nie wszystkie są priorytetowe. I te mniej ważne warto powierzyć komuś innemu. Korzyść z tego to możliwość większego zaangażowania się w to, co jest najważniejsze. Takie odciążenie zapobiega przepracowaniu.
Będzie też więcej czasu, by zająć się swoim rozwojem zawodowym. Delegowanie to także korzyści dla pracowników. Poczują się docenieni. Będą mieli możliwość zajęcia się czymś dla nich nowym. Będą mieli możliwość wykazania się swoją kreatywnością i swoim zaangażowaniem.
Na delegowaniu zyskuje menadżer, pracownik i cała firma. Ważne jest jednak, by osoba, korzystająca z takiej możliwości, umiała to robić. Można skorzystać ze szkolenia, by delegowanie zadań nie stanowiło żadnych trudności. Przede wszystkim trzeba umieć rozpoznać, co i komu można powierzyć. Trzeba zdecydować się na większy lub mniejszy zakres delegowania. Warto wiedzieć, jak uniknąć związanych z tym problemów. Szkolenia podejmują zagadnienia takie jak zaufanie oraz kontrola.Trzeba pamiętać o jednym i drugim. Niezbędne jest także okazanie wsparcia pracownikowi w początkowym okresie, kiedy zajmuje się czymś dla siebie nowym.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Inwestuj w sukces swojego zespołu dzięki ścieżkom rozwiązań, zawierającym rozwiązania dla branży IT, Gallup Strengths Solutions czy nowatorskie strategie dla zakładów produkcyjnych i ścieżki rozwoju menadżerów.
Sprawdź takie tematy jak:W pracy menadżera wcześniej czy później pojawia się potrzeba delegowania. Robienie wszystkiego samodzielnie grozi wypaleniem i nie pozwala poznać potencjału tkwiącego w ludziach. Rezygnacja z delegowania jest błędem, ale i delegowanie zadań bez wiedzy na ten temat może nie przynieść dobrych efektów. Umiejętność radzenia sobie z tym zadaniem to jedna z ważniejszych kompetencji menadżera.