Design Thinking stanowi jedną z najbardziej popularnych i co najważniejsze niezwykle skutecznych metod, polegających na twórczym rozwiązywaniu wszystkich zaistniałych problemów. Po raz pierwszy metoda ta pojawiła się na początku lat 60 ubiegłego wieku, nigdzie indziej jak w Stanach Zjednoczonych.
Design Thinking stanowi jedną z najbardziej popularnych i co najważniejsze niezwykle skutecznych metod, polegających na twórczym rozwiązywaniu wszystkich zaistniałych problemów. Po raz pierwszy metoda ta pojawiła się na początku lat 60 ubiegłego wieku, nigdzie indziej jak w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie wymyślili i szczegółowo opracowali metodę Design Thinking po to, by dostarczać firmie rozwiązań jak najbardziej twórczych i innowacyjnych, które będą mogły być wykorzystywane niemal przy każdej specyfikacji każdego stanowiska pracy. Dla wielu metody wykorzystywane przy Design Thinking mogą być dość dziwne i nie spotykane nigdzie, ale z pewnością są niezwykle skuteczne, wymagając jednak od pracowników nie małej twórczości i kreatywności. Główną podstawą Design Thinking jest myślenie projektowe. Ta metoda ma wielu zwolenników, między innymi dzięki temu, że jest niezwykle uniwersalna. Równie dobrze sprawdzi się w przypadku początkującego przedsiębiorcy, jak i w wielkiej działającej na międzynarodową skalę korporacji. Jedną z dywiz Design Thinking jest ''robić, nie mówić ''. Wywnioskować z tego zatem można, że każdy szczegół projektu opracowywany jest w kilku etapach. Najczęściej są to dwa etapy: - konkretny proces podzielony na kilka innych etapów - odpowiednie nastawienie i myślenie projektowe.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć idee Design Thinking, co pozwala na szybsze wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również: szkolenie zarządzanie projektami, szkolenia dla menedżerów.
Głównym celem Design Thinking jest zawsze kreacja i wdrażanie w życie zawodowe możliwie jak najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Im większa kreatywność i bogata wyobraźnia, tym lepiej. Jak już zostało wcześniej wspomniane, Design Thinking jest metodą niezwykle praktyczną i uniwersalną. Nadaje się do korzystania zarówno w przypadku wprowadzania nowego produktu czy usługi na rynek czy szukania nowych rozwiązań dla produktów, którym grozi zejście z rynku itp. Jak pokazuje doświadczenie wielu firm, zarówno tych małych, lokalnych jak i tych działających na międzynarodowym rynku, Design Thinking nie jedne formie pomógł znaleźć innowacyjne rozwiązanie nawet z pozoru najtrudniejszej, wydawać by się mogło bez wyjścia sytuacji.
Odwiedź strefę wiedzy
Przykładowe pigułki wiedzy:
Zarządzanie pracą zdalną i wirtualnym zespołem
Jak zarządzać emocjami pracowników
10 cech menedżera doskonałego wg Google
Role w zespole pracowniczym Belbina
Genchi Genbutsu – ważny element japońskiej kultury pracy
Koło Moore'a - zrozumieć konflikt
Sześć wielkich zagrożeń jakie niesie mikrozarządzanie
Jak rozwinąć psychiczną odporność w pracy menadżera i lidera
5 lekcji o przywództwie wg Simona Sineka. Zaczynaj od dlaczego?
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.