Design Thinking w wersji online

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
„Don’t find customers for your products. Find products for your customers.”Seth Godin
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Design Thinking to metodyka rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Stawia w centrum myślenia i pracy nad rozwiązania klienta. Kiedyś wykorzystywana do projektowania produktów dla klientów zewnętrznych. 

DT to sposób stworzenie środowiska twórczego pozwalającego na projektowanie innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

3 warsztaty online – 4 x 45min każdy

To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.

Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.

Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.

Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR. 

Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.

Podczas warsztatu i po warsztacie

  • Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
  • Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
  • Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
  • Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
  • Poznają narzędzia kreatywne
  • Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
  • Rozwiną własny potencjał twórczy
  • Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
  • Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów

To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.

Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.

Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.

Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR. 

Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.

Podczas warsztatu i po warsztacie

  • Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
  • Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
  • Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
  • Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
  • Poznają narzędzia kreatywne
  • Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
  • Rozwiną własny potencjał twórczy
  • Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
  • Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

 

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania przeprowadzone przez Design Council w Wielkiej Brytanii w 75 przedsiębiorstwach, które stosowały metodologię Design Thinking, wykazały, że ma ono decydujące znaczenie dla ich sukcesu, a  za każdy 1 funt zainwestowany w projekt, obroty wzrosły o 50 funtów.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie przewagi rynkowej poprzez lepsze zrozumienie potrzeb odbiorcy docelowego
  • tworzenie organizacji, która potrafi kreować innowacyjne rozwiązania odpowiadające potrzebom dynamicznego biznesu i potrzebom klientów/ pracowników
  • wyposażenie firmy w praktyczne narzędzia metody Design Thinking, dzięki której powstają innowacyjne rozwiązania
  • budowanie otwartych na nowe trendy i zaangażowanych zespołów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
  • wspiera tworzenie pozytywnego środowiska pracy, opartego na zaangażowaniu, współpracy, radości i satysfakcji
  • wyposażenie pracowników w narzędzie wspierające efektywne projektowanie w zwinnym środowisku pracy (Design Sprint, Agile)
  • usprawnienie procesu generowania innowacyjnych rozwiązań wewnątrz firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • szersza perspektywa w kreowaniu nowatorskich rozwiązań, uwzględniająca cele biznesowe oraz potrzeby klientów/ pracowników
  • wzrost zaangażowania w wyzwania i poszukiwanie innowacji
  • wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • wzmocnienie poczucia przynależności oraz odpowiedzialności w zespole
  • umiejętność szybkiego, efektywnego kosztowo prototypowania i testowania wygenerowanych pomysłów/ rozwiązań (efektywne zbieranie feedbacku)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost efektywności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie zaangażowania w kreowanie rozwiązań
Design Thinking w praktyce

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager tel. kom.: 505 273 550  biuro@projektgamma.pl Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Różnorodne zespoły są bardziej efektywne i innowacyjne niż homogeniczne. Płeć, wiek, wykształcenie, wiedza, umiejętności i kompetencje, system wartości, kultura - organizacja skorzysta na różnorodności pracowników, kiedy da im szansę na wykorzystanie potencjału, wymianę i dzielenie się wiedzą. Kluczowe jest zrozumienie różnic i efektywne zarządzanie różnorodnością.

2022-07-13
13 lipca 2022 - 14 lipca 2022
2022-07-14
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych – online i stacjonarnych?

Świat szkoleń i rozwoju został wzbogacony o nową przestrzeń online’ową. Warto mierzyć efektywność, prowadzić ewaluację firmy szkoleniowej, trenerów wewnętrznych dla wszystkich formatów. Dzięki temu zdobędziemy  argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, a w duchu continous improvement zyskamy bodziec do doskonalenia tych procesów.

2022-07-15
15 lipca 2022
2022-07-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Normalność - życie toczące się według ustalonych, znanych praw i zwyczajów. Obserwując rzeczywistość, na pewno każdy z nas zauważył, że świat, który nas otacza stał się nieprzewidywalny, a pojedyncze zdarzenia zaczęły rządzić naszym życiem.

2022-07-15
15 lipca 2022
2022-07-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.