Design Thinking w wersji online

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
„Don’t find customers for your products. Find products for your customers.”Seth Godin
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Design Thinking to metodyka rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Stawia w centrum myślenia i pracy nad rozwiązania klienta. Kiedyś wykorzystywana do projektowania produktów dla klientów zewnętrznych. 

DT to sposób stworzenie środowiska twórczego pozwalającego na projektowanie innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta.

3 warsztaty online – 4 x 45min każdy

To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.

Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.

Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.

Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR. 

Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.

Podczas warsztatu i po warsztacie

  • Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
  • Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
  • Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
  • Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
  • Poznają narzędzia kreatywne
  • Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
  • Rozwiną własny potencjał twórczy
  • Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
  • Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów

To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.

Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowo¬czesnego projektowania, design thinking to „dyscy¬plina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i me¬tod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w war¬tość dla klienta, i szansę rynkową”.

Dzięki niej można stworzyć innowacyjny pro¬dukt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.

Metoda, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu czy HR. 

Design thinking to nie tylko metoda, to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi.

Podczas warsztatu i po warsztacie

  • Uczestnicy będą pracować nad realnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie zostanie wspólnie wybrane podczas warsztatów)
  • Poznają i przećwiczą pracę metodą Design Thinking
  • Zdobędą wiedzę na temat bieżących trendów związanych z klientami/ pracownikami
  • Doświadczą Design Thinking Jam/ Sprint – kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i procesów
  • Poznają narzędzia kreatywne
  • Poznają założenia i metody pracy w środowisku zwinnym
  • Rozwiną własny potencjał twórczy
  • Odkryją moc pracy zespołowej opartej na różnorodności, otwartości i wysokim zaangażowaniu
  • Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

 

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty
  • Wprowadzenie do pracy nad konkretnym wyzwaniem projektowym (wyzwanie jest wybierane wspólnie z uczestnikami szkolenia)

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking od strony teoretyczno – praktycznej

Proces – etapy Design Thinking:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Analiza danych zastanych, czyli jak dużo informacji już mamy i o nich nie wiemy
    • Analiza trendów – wychodzimy z laboratorium do świata użytkownika
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • 5 Why
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

Przestrzeń

  • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki

Ludzie

  • W jaki sposób budować zespoły projektowe, tak aby zmaksymalizować rezultaty procesów

3. Design Thinking w praktyce – Design Thinking Jam/ Design Thinking Sprint

  • Doświadczenie całości procesu w działaniu
  • Przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi przypisanych do poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

­Empatia:

  • Mapa Empatii
  • Wywiady
  • Persona:
    • sposoby tworzenia person
    • jak polubić swojego użytkownika/klienta
  • Moodboard
  • Storyboard

­Diagnoza potrzeb:

  • Drabina problemu

Generowanie pomysłów:

  • Burza mózgów
  • Odwrócona burza mózgów
  • Itp.

Prototypowanie

  • Nieszablonowe sposoby tworzenia prototypów
  • Kryteria projektowe a szał kreatywności

Testowanie

  • Karta pomysłu

4. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Analiza wyzwań uczestników i omówienie możliwości rozwiązania z wykorzystaniem design thinking
  • Dzielenie się dobrymi praktykami i cases
  • Wnioski

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania przeprowadzone przez Design Council w Wielkiej Brytanii w 75 przedsiębiorstwach, które stosowały metodologię Design Thinking, wykazały, że ma ono decydujące znaczenie dla ich sukcesu, a  za każdy 1 funt zainwestowany w projekt, obroty wzrosły o 50 funtów.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie przewagi rynkowej poprzez lepsze zrozumienie potrzeb odbiorcy docelowego
  • tworzenie organizacji, która potrafi kreować innowacyjne rozwiązania odpowiadające potrzebom dynamicznego biznesu i potrzebom klientów/ pracowników
  • wyposażenie firmy w praktyczne narzędzia metody Design Thinking, dzięki której powstają innowacyjne rozwiązania
  • budowanie otwartych na nowe trendy i zaangażowanych zespołów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
  • wspiera tworzenie pozytywnego środowiska pracy, opartego na zaangażowaniu, współpracy, radości i satysfakcji
  • wyposażenie pracowników w narzędzie wspierające efektywne projektowanie w zwinnym środowisku pracy (Design Sprint, Agile)
  • usprawnienie procesu generowania innowacyjnych rozwiązań wewnątrz firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • szersza perspektywa w kreowaniu nowatorskich rozwiązań, uwzględniająca cele biznesowe oraz potrzeby klientów/ pracowników
  • wzrost zaangażowania w wyzwania i poszukiwanie innowacji
  • wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • wzmocnienie poczucia przynależności oraz odpowiedzialności w zespole
  • umiejętność szybkiego, efektywnego kosztowo prototypowania i testowania wygenerowanych pomysłów/ rozwiązań (efektywne zbieranie feedbacku)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost efektywności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie zaangażowania w kreowanie rozwiązań
Design Thinking w praktyce

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.
2024-05-29
29 maja 2024
2024-05-29
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-06-07
07 czerwca 2024
2024-06-07
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Już na początku lat 90. specjaliści ds. HR zdali sobie sprawę, że samo bycie "zadowolonym" nie jest wystarczające, aby pracownicy w pełni wykorzystywali swój potencjał i dawali maksymalną wartość dla firmy.  Zaangażowanie, nie „zadowolenie”, to jeden z tych pozornie nieuchwytnych wskaźników, które mogą mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy. Dlatego dla najlepszych organizacji mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem stało się stałą praktyką.

2024-07-25
25 lipca 2024 - 26 lipca 2024
2024-07-26
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.