Design Thinking metoda

Design Thinking stanowi coraz bardziej popularną metodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań, która przede wszystkim opiera się na odkryciu, a w późniejszym etapie dokładnym zrozumieniu i dostosowaniu wszystkich działań przedsiębiorstwa do potrzeb klientów.

Gamma - Design Thinking metoda

     

    Design Thinking stanowi coraz bardziej popularną metodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań, która przede wszystkim opiera się na odkryciu, a w późniejszym etapie dokładnym zrozumieniu i dostosowaniu wszystkich działań przedsiębiorstwa do potrzeb klientów. W przypadku Design thinking metoda punktem wyjścia zawsze i niezmienne jest końcowy odbiorca i jego realne problemy. Design thinking to metoda od dawien dawna stosowana na całym świecie ( od ponad 20 lat), jednak polskie firmy dopiero całkiem niedawno odkryły zalety, jakie daje sprawdzona metoda Design Thinking. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że na Design Thinking składają się nie tylko bardzo konkretne schematy działania i narzędzia, jakie wykorzystywane są do osiągnięcia założonego przez przedsiębiorców celu. Bardzo często w przypadku przeważającej ilości przedsiębiorstw okazuje się, że Design Thinking to także pewien sposób myślenia, który niejako po czasie staje się pewną kulturą danej firmy. Zawsze projekt, który tworzony został na bazie Design Thinking ocenić można z trzech perspektyw.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć  idee Design Thinking, co pozwala na szybsze  wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również: szkolenie zarządzanie projektami, szkolenia dla menedżerów.

    Pierwsza jest perspektywa klienta czy użytkownika, uznawana oczywiście a perspektywę kluczową całego procesu. Przedsiębiorstwo które zrozumie motywację i najważniejsze przekonania swojej docelowej grupy klientów, jest w stanie stworzyć nie tylko innowacyjne, ale i niezwykle praktyczne w zastosowaniu rozwiązania. Drugą perspektywą jest perspektywa biznesowa. Tu technologia łączyć się musi bezbłędnie z modele biznesowym, który doprowadzić może firmę nie tylko do sukcesu finansowego. W perspektywie biznesowej przedsiębiorcy liczyć się muszą także z konkurencją oraz aktualną sytuacją, jaka obowiązuje na rynku. Trzecią perspektywą jest perspektywa dostępnej technologii. Każde z przedsiębiorstw, przy wdrażaniu coraz to nowszych innowacji musi przede wszystkim mieć na uwadze, czy dany pomysł będzie możliwy do zrealizowania pod względem technicznym. Bowiem nawet najlepszy pomysł, jeśli niemożliwy lub niezwykle skomplikowany w pełnej realizacji, nie doprowadzi do osiągniętych celów.

    Design Thinking stanowi jedną z najbardziej popularnych i co najważniejsze niezwykle skutecznych metod, polegających na twórczym rozwiązywaniu wszystkich zaistniałych problemów. Po raz pierwszy metoda ta pojawiła się na początku lat 60 ubiegłego wieku, nigdzie indziej jak w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie wymyślili i szczegółowo opracowali metodę Design Thinking po to, by dostarczać firmie rozwiązań jak najbardziej twórczych i innowacyjnych, które będą mogły być wykorzystywane niemal przy każdej specyfikacji każdego stanowiska pracy. Dla wielu metody wykorzystywane przy Design Thinking mogą być dość dziwne i nie spotykane nigdzie, ale z pewnością są niezwykle skuteczne, wymagając jednak od pracowników nie małej twórczości i kreatywności. Główną podstawą Design Thinking jest myślenie projektowe. Ta metoda ma wielu zwolenników, między innymi dzięki temu, że jest niezwykle uniwersalna. Równie dobrze sprawdzi się w przypadku początkującego przedsiębiorcy, jak i w wielkiej działającej na międzynarodową skalę korporacji. Jedną z dywiz Design Thinking jest ”robić, nie mówić ”. Wywnioskować z tego zatem można, że każdy szczegół projektu opracowywany jest w kilku etapach. Najczęściej są to dwa etapy:
    – konkretny proces podzielony na kilka innych etapów
    – odpowiednie nastawienie i myślenie projektowe.

    Głównym celem Design Thinking jest zawsze kreacja i wdrażanie w życie zawodowe możliwie jak najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Im większa kreatywność i bogata wyobraźnia, tym lepiej. Jak już zostało wcześniej wspomniane, Design Thinking jest metodą niezwykle praktyczną i uniwersalną. Nadaje się do korzystania zarówno w przypadku wprowadzania nowego produktu czy usługi na rynek czy szukania nowych rozwiązań dla produktów, którym grozi zejście z rynku itp. Jak pokazuje doświadczenie wielu firm, zarówno tych małych, lokalnych jak i tych działających na międzynarodowym rynku, Design Thinking nie jedne formie pomógł znaleźć innowacyjne rozwiązanie nawet z pozoru najtrudniejszej, wydawać by się mogło bez wyjścia sytuacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    firma szkoleniowa 2025 roku