Design Thinking metoda
Design Thinking stanowi coraz bardziej popularną metodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań, która przede wszystkim opiera się na odkryciu, a w późniejszym etapie dokładnym zrozumieniu i dostosowaniu wszystkich działań przedsiębiorstwa do potrzeb klientów.

Design Thinking stanowi coraz bardziej popularną metodę tworzenia innowacyjnych rozwiązań, która przede wszystkim opiera się na odkryciu, a w późniejszym etapie dokładnym zrozumieniu i dostosowaniu wszystkich działań przedsiębiorstwa do potrzeb klientów. W przypadku Design thinking metoda punktem wyjścia zawsze i niezmienne jest końcowy odbiorca i jego realne problemy. Design thinking to metoda od dawien dawna stosowana na całym świecie ( od ponad 20 lat), jednak polskie firmy dopiero całkiem niedawno odkryły zalety, jakie daje sprawdzona metoda Design Thinking. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że na Design Thinking składają się nie tylko bardzo konkretne schematy działania i narzędzia, jakie wykorzystywane są do osiągnięcia założonego przez przedsiębiorców celu. Bardzo często w przypadku przeważającej ilości przedsiębiorstw okazuje się, że Design Thinking to także pewien sposób myślenia, który niejako po czasie staje się pewną kulturą danej firmy. Zawsze projekt, który tworzony został na bazie Design Thinking ocenić można z trzech perspektyw.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć idee Design Thinking, co pozwala na szybsze wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również: szkolenie zarządzanie projektami, szkolenia dla menedżerów.Pierwsza jest perspektywa klienta czy użytkownika, uznawana oczywiście a perspektywę kluczową całego procesu. Przedsiębiorstwo które zrozumie motywację i najważniejsze przekonania swojej docelowej grupy klientów, jest w stanie stworzyć nie tylko innowacyjne, ale i niezwykle praktyczne w zastosowaniu rozwiązania. Drugą perspektywą jest perspektywa biznesowa. Tu technologia łączyć się musi bezbłędnie z modele biznesowym, który doprowadzić może firmę nie tylko do sukcesu finansowego. W perspektywie biznesowej przedsiębiorcy liczyć się muszą także z konkurencją oraz aktualną sytuacją, jaka obowiązuje na rynku. Trzecią perspektywą jest perspektywa dostępnej technologii. Każde z przedsiębiorstw, przy wdrażaniu coraz to nowszych innowacji musi przede wszystkim mieć na uwadze, czy dany pomysł będzie możliwy do zrealizowania pod względem technicznym. Bowiem nawet najlepszy pomysł, jeśli niemożliwy lub niezwykle skomplikowany w pełnej realizacji, nie doprowadzi do osiągniętych celów.
Design Thinking stanowi jedną z najbardziej popularnych i co najważniejsze niezwykle skutecznych metod, polegających na twórczym rozwiązywaniu wszystkich zaistniałych problemów. Po raz pierwszy metoda ta pojawiła się na początku lat 60 ubiegłego wieku, nigdzie indziej jak w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie wymyślili i szczegółowo opracowali metodę Design Thinking po to, by dostarczać firmie rozwiązań jak najbardziej twórczych i innowacyjnych, które będą mogły być wykorzystywane niemal przy każdej specyfikacji każdego stanowiska pracy. Dla wielu metody wykorzystywane przy Design Thinking mogą być dość dziwne i nie spotykane nigdzie, ale z pewnością są niezwykle skuteczne, wymagając jednak od pracowników nie małej twórczości i kreatywności. Główną podstawą Design Thinking jest myślenie projektowe. Ta metoda ma wielu zwolenników, między innymi dzięki temu, że jest niezwykle uniwersalna. Równie dobrze sprawdzi się w przypadku początkującego przedsiębiorcy, jak i w wielkiej działającej na międzynarodową skalę korporacji. Jedną z dywiz Design Thinking jest ”robić, nie mówić ”. Wywnioskować z tego zatem można, że każdy szczegół projektu opracowywany jest w kilku etapach. Najczęściej są to dwa etapy:
– konkretny proces podzielony na kilka innych etapów
– odpowiednie nastawienie i myślenie projektowe.
Głównym celem Design Thinking jest zawsze kreacja i wdrażanie w życie zawodowe możliwie jak najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Im większa kreatywność i bogata wyobraźnia, tym lepiej. Jak już zostało wcześniej wspomniane, Design Thinking jest metodą niezwykle praktyczną i uniwersalną. Nadaje się do korzystania zarówno w przypadku wprowadzania nowego produktu czy usługi na rynek czy szukania nowych rozwiązań dla produktów, którym grozi zejście z rynku itp. Jak pokazuje doświadczenie wielu firm, zarówno tych małych, lokalnych jak i tych działających na międzynarodowym rynku, Design Thinking nie jedne formie pomógł znaleźć innowacyjne rozwiązanie nawet z pozoru najtrudniejszej, wydawać by się mogło bez wyjścia sytuacji.
Design Thinking w praktyce
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej