Dlaczego action learning jest skuteczny?
Obecnie coraz większa popularnością cieszy się metoda nauczania zwana action learning. Różni się ona w istotny sposób od tradycyjnych metod nauczania, które to koncentrują się głownie na prezentacji zdobytej. Metoda ta wiąże się z egzystencjalizmem, socjologią, grupowym nauczaniem oraz psychologią rozwoju człowieka. Niezwykle istotną rolę odgrywają action learning szkolenia.
Czemu action learning jest skuteczny?
Twórcą metody action learning jest znany, już nieżyjący profesor Reginald Revans. To on po raz pierwszy zastosował ją w latach czterdziestych dwudziestego wieku tę metodę. Profesor ten był on mocno związany z brytyjskim przemysłem i służbą zdrowia, bowiem pracował tam przez długi czas. i Wówczas to doszedł do wniosku, że dotychczas stosowane konwencjonalne metody nauczania nie zawsze są skuteczne. W taki sposób powstała nieco inna od pozostałych metoda nauczania zwana action learning.
Czemu action learning jest skuteczny?
Wiele osób często zadaje sobie pytanie czemu action learning jest skuteczny? Otóż metoda nauczania action learning jest procesem edukacyjnym podczas którego zainteresowane osoby dogłębnie analizują swoje zachowanie i pracują nad jego ewentualną poprawą. Metoda action learning jest polecana jest przede wszystkim osobom dorosłym. Umożliwia ona głęboką refleksję oraz analizę poszczególnych działań i zachowań. O tym, że cieszy się ona dużą popularnością i jest skuteczna decydują istotne czynniki takie jak:
- poszczególni członkowie zespołu w czasie spotkań pracują tylko i wyłącznie nad realnymi problemami
- każda osoba w prezentuje odmienne podejście do danego tematu
- uczestnicy są zobowiązani do wdrażania w życie przyjętych w czasie spotkań rozwiązań
- uczestnicy są zaangażowani i biorą aktywny udział w grupowym uczeniu się.
Spotkania odbywają się regularnie i co więcej zawsze towarzyszy im moderator, który dba o przebieg całego procesu. Mając na uwadze zapewnienie właściwej dynamiki pracy zespoły nie są zbyt duże, bowiem liczą od sześciu do ośmiu osób.
Organizowane spotkania polegają na tym, że każdy uczestnik ma zawsze określony czas na wypowiedź, która trwa pół godziny. Czas ten może zostać wykorzystany przez niego w dowolny, różnorodny sposób. Może on wówczas podzielić się swoim doświadczeniem z członkami grupy, głośno myśleć o tym, co chce zrobić czy też wystąpić z prośbą o radę innych osób.
Osoby uczące się za pomocą tej nietypowej metody są motywowani do uzupełniania swej wiedzy poprzez kierowanie do innych osób istotnych pytań. W tym celu twórca tej metodysformułował cztery podstawowe pytania takie jak: co? gdzie?, kto?, kiedy?
Action learning szkolenia – jakie są główne cele szkolenia pracowników?
Obecnie wiele firm zajmuje się prowadzeniem profesjonalnych szkoleń w zakresie tej metody nauczania. Action learning szkoleniaprzeznaczone są głównie dla coachów oraz dla tych osób, które są zainteresowane koordynowaniem programów rozwoju poszczególnych liderów.
Cele szkolenia pracowników są bardzo rozległe i są one bardzo przydatne w wielu firmach. W trakcie warsztatów wszyscy uczestnicy szkolenia mogą poznać zasady tej metody. Po ukończeniu szkoleniu uczestnicy potrafią:
- sprawnie rozwiązywać ważne i często złożone problemy
- rozwijać swoje umiejętność pracy zespołowej
- rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne oraz kierownicze
Action learning szkolenia rozwijają poszczególne zespoły pracownicze, stymulują dynamikę grupy oraz wpływają korzystnie na zmianę organizacyjną w przedsiębiorstwie.
Coaching zbiór narzędzi wspierania rozwoju
Wszystkie narzędzia wspierania rozwoju zostały stworzone na podstawie wiedzy psychologicznej, zarządczej oraz poszczególnych osiągnięć metodologii badań.
Coaching zbiór narzędzi wspierania rozwoju jest uporządkowany według kryterium celu ich zastosowania i odnosi się do ważnych aspektów procesu coachingu.
Coaching zbiór narzędzi wspierania rozwoju zawiera istotne materiały rozwijające kreatywność, wspierające tworzenie wspólnych celów, służące monitorowaniu i ewaluacji procesu oraz służące badaniu potrzeb. Ponadto pomagają one budować pozytywne relacje, wspomagają kształtowanie formy pracy z klientem, wzbudzają pogłębioną refleksję orz znacznie ułatwiają pracę nad wartościami oraz motywacją poszczególnych jednostek.