Dlaczego warto zadbać o prawidłową obsługę klienta?

Jak pokazują liczne badania i statystyki – największą ilość klientów firmy tracą z powodu złej obsługi klienta. Przekłada się to na ogromne straty finansowe – zdobycie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i pracochłonne, niż utrzymanie kontaktu z klientem który korzystał już z naszych usług

zdjęcie - (the_title())

     

    Jak pokazują liczne badania i statystyki - największą ilość klientów firmy tracą z powodu złej obsługi klienta. Przekłada się to na ogromne straty finansowe - zdobycie nowego klienta jest znacznie bardziej kosztowne, czasochłonne i pracochłonne, niż utrzymanie kontaktu z klientem który korzystał już z naszych usług! Jak wszystkim wiadomo - dobry przedsiębiorca to ten, który myśli nie tylko o obecnej sytuacji swojej firmy, ale również o tym, co będzie za kilka, lub kilkanaście lat. Chcąc rozwijać firmę i sprawiać, że będzie ona przynosić coraz większe zyski, z całą pewnością należy zadbać o udoskonalenie obsługi klienta - zwłaszcza wtedy, gdy nie działa ona perfekcyjnie i przyczynia się do rezygnacji wielu klientów z naszych usług.

    Klienci chcą być traktowani tak, jakby byli wyjątkowi. Najgorsze, co można zrobić, to niekulturalny sposób wyrażania się, zbywanie klienta i traktowanie jego problemu jak nieistotnego drobiazgu. Takie zachowanie może zrazić klienta do naszych usług - w takiej sytuacji wybierze on usługi konkurencji, a my pozostaniemy z niczym. Ważne jest uważne słuchanie klienta i udzielanie wyczerpujących, rzeczowych odpowiedzi na wszystkie zadane przez niego pytania. Najważniejsza zasada brzmi - traktuj klientów tak, jak sam chciałbyś być traktowany będąc klientem. Kulturalne zachowanie, zwroty grzecznościowe czy miły uśmiech to drobne gesty, które mają olbrzymie znaczenie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Wielu klientów twierdzi, że jeśli obsługa danej firmy szybko i skutecznie pomogła im w rozwiązaniu problemu lub uzyskaniu jakiejś informacji, zdecydowali się na skorzystanie z usług tej firmy po raz kolejny lub polecili ją swoim znajomym. To bardzo ważne - zła opinia może ciągnąć się za firmą latami i będzie bardzo trudno się jej pozbyć. Podobnie jest z wpisami w mediach społecznościowych - źle potraktowany klient może zacząć wylewać w nich swoje żale i frustrację, a jeden krótki post może bardzo szybko stać się popularny i zauważony przez bardzo wielu potencjalnych klientów. Nie zdecydują się oni na nasze usługi, pamiętając, że spotkali się w sieci z negatywną opinią na jej temat.

    Ze statystyk wynika, że klienci są skłonni płacić większe pieniądze za usługi, jeśli obsługa klienta traktuje ich odpowiednio, jest pomocna, uprzejma i potrafi rozwiązać każdy problem. To mówi samo za siebie - prawidłowa obsługa klienta jest bardzo ważna.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.