Efektywność w pracy
Efektywność – to słowo dzisiaj jest z nami praktycznie cały czas i nie odstępuje nas ani o krok. Efektywność bowiem liczy się wszędzie, w każdym aspekcie życia – w prowadzeniu domu, w życiu, w firmie.

Efektywność w pracy
Efektywność – to słowo dzisiaj jest z nami praktycznie cały czas i nie odstępuje nas ani o krok. Efektywność bowiem liczy się wszędzie, w każdym aspekcie życia – w prowadzeniu domu, w życiu, w firmie. No właśnie – efektywność w firmie oznacza w praktyce wyższe zarobki firmy i lepszą jej pozycję. Pytanie jednak pozostaje, jak podwyższyć efektywność w przedsiębiorstwie?
Efektywność maszyn i urządzeń
Zanim jednak przejdziemy do bardziej oczywistej sprawy, a mianowicie do efektywności pracowników, warto wspomnieć krótko o efektywności maszyn i urządzeń oraz wszelakich systemów w firmie. Pamiętajmy, że jeśli nie zadbamy o dobre oprogramowanie, odpowiedniej jakości maszyny itp. to niestety nie mamy co liczyć na efektywność w naszej firmie. Wczujmy się przecież na chwilę w rolę szeregowych pracowników – czy chciałoby nam się pracować dobrze na starym sprzęcie? Oczywiście, że nie! Czy nowsze maszyny stawiają przede wszystkim na jakość i szybkość pracy? Oczywiście, że tak! Podsumowując tę część – warto naprawdę pamiętać o odpowiednim dbaniu o sprzęt i o maszyny.
Efektywność pracowników
Teraz przejdźmy do następnego zagadnienia, a mianowicie tego, w jaki sposób można zwiększyć efektywność samych pracowników. Otóż można to zrobić na kilka sposobów
- Wzrost kompetencji
Przede wszystkim praca naszego pracownika, czy też nas samych, będzie bardziej efektywna, jeśli będziemy dużo wiedzieć na temat danej pracy. Przykładowo dajmy na to, że pracownik pracuje w Excel-u. Ma on już jakąś podstawową wiedzę z tego zakresu, niemniej jednak chciałby poszerzyć zakres swojej wiedzy. Wysyłamy go na kurs i nagle okazuje się, że dzięki poznanym technikom pracy, pracuje on szybciej i lepiej! - Motywacja
Pracownik musi mieć jakąś motywację do wykonywania świetnie swojego zadania. Co to będzie Na takie pytanie naprawdę trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Czasem motywacją będzie obietnica urlopu albo awans, innym zaś razem motywacją jest już strach przed konsekwencjami. - Przyjemność z wykonywanej pracy, poczucie celu
To bardzo ważna sprawa. Badania bowiem jednoznacznie wskazują na to, że coraz więcej osób podczas szukania dla siebie najlepszego stanowiska, bierze pod uwagę właśnie to, czy ich praca będzie cokolwiek znaczyła, czy na pewno nie będą tylko trybikami w machinie korporacyjnej. Warto zatem zapewnić jakoś pracownikom pewne poczucie celu, udowodnić im jakoś to, że to co dzisiaj zrobili ma naprawdę sens, docenić ich. W innym wypadku szybko niestety może rozwinąć się rutyna albo wypalenie zawodowe, co niestety na efektywności akurat skrajnie fatalnie się odbije. - Mentoring
Na koniec właśnie warto jeszcze powiedzieć, że generalnie rzecz ujmując praca jest bardziej efektywna, jeśli pracownicy mają nad sobą jakąś osobę, której mogą naprawdę zaufać, kto im pomoże i wskaże drogę. Dlatego, aby poprawić efektywność pracy, można zainwestować w szkolenie z mentoringu. Dzięki temu będziemy wiedzieć, komu jak doradzić, jakie problemy osobiste przeszkadzają danej osobie w pracy itp.
Szkolenia z efektywności w firmie
Te wszystkie powyższe pomysły wydają si być naprawdę świetne i takie też są, niemniej jednak wprowadzenie ich w życie wcale już nie jest takie bardzo proste jakby to się wydawało. Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytania… Czy samodzielnie umiemy tak nauczyć pracowników, aby polepszyć ich kompetencję? Czy wiemy, co zmotywuje danego pracownika? Czy będzie to wizja urlopu w dogodnym terminie, czy może bonusy w postaci karty fitness albo prywatnej opieki lekarskiej a może w ogóle zmotywuje go pokonanie rywala? Jak nadać pracownikami sens pracy?
Jak stać się dobrym mentorem?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
No właśnie – na te i na wiele innych pytań odpowiedź jest prosta – musimy iść na naprawdę jakieś całkiem dobre szkolenie z tego właśnie zakresu. Obejmować ono często także jeszcze powinno przeróżne techniki sprzedaży, negocjacji. Generalnie jeśli nie wiemy do końca, jakie szkolenie przyniosłoby najszybciej efekty i z czym mamy naprawdę problemy, to warto naprawdę wyjaśnij firmowy problem organizatorowi szkoleń, a oni często już sami podpowiedzą, co będzie najlepsze
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance
Praca zawodowa, życie prywatne – obie sfery wymagają równowagi między sobą. Work-life balance i zarządzanie emocjami szkolenie przeciwdziała wypaleniu zawodowemu. Zarzadzanie emocjami szkolenie dostarcza pracownikom urzędu…Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej