Fundamenty skutecznego marketingu

Metoda cecha, zaleta, korzyść już od bardzo dawna uznawana jest za jedną z najefektywniejszych metod sprzedażowych, przynoszących wielu przedsiębiorcom z niej korzystających ogromne zyski. Najlepsi przedstawiciele handlowi metodę te opanowaną maja niemal do perfekcji.

3 października 2018
zdjęcie - Fundamenty skutecznego marketingu

 

Metoda cecha, zaleta, korzyść już od bardzo dawna uznawana jest za jedną z najefektywniejszych metod sprzedażowych, przynoszących wielu przedsiębiorcom z niej korzystających ogromne zyski. Najlepsi przedstawiciele handlowi metodę te opanowaną maja niemal do perfekcji.

Cecha, korzyść, zaleta jets metoda sprzedażową bazującą przede wszystkim na tym, że sprzedawca w rozmowie z potencjalnym klientem przedstawia największe korzyści wynikające z dokonania takiego zakupu, z uwzględnianiem oczywiście potrzeb, jakie sprzedający zdążył już poznać (choć przyprowadzeniu rozmowy kupiec być może nawet nie był tego świadomy, że w pierwszej kolejności sprzedawca ''bada grunt'').

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?

Gamma – firma szkoleniowa roku.

Sprzedawca skupia się na przedstawieniu wszystkich pozytywnych cech danego produktu.

W tym przypadku za cechę uznać można przede wszystkim jego właściwości fizyczne, takie jak:

  • wielkość,
  • zabarwienie,
  • smak,
  • jakość,
  • możliwe sposoby zamówienia,
  • możliwe sposoby dostawy,
  • warunki sprzedaży,
  • ilość,
  • cena,
  • kształt,
  • składniki,
  • dostępne opakowanie,
  • zapach,
  • serwis,
  • zastosowania,
  • technologie użyte do produkcji,
  • usługi po sprzedaży,

Choć w rzeczywistości sama wymiana poszczególnych cech produktu potencjalnemu klientowi w zdecydowanej większości przypadków nie przynosi oczekiwanych rezultatów, to jednak po przedstawieniu korzyści, jakie są nieodłączne z nab byciem danego produktu, potencjalny klient staje się coraz bardziej zainteresowany nabyciem tego, a nie innego produktu.

Za zalety danego produktu dla klienta uznać można jego przydatność dla danej osoby. Za przydatność uznaje się natomiast stopień zaspokajania jego potrzeb, przy wykorzystaniu danego produktu.

Warto jednak mieć świadomość tego, że kupiec nabywa dany produkt nie ze względu na jego charakterystyczne cechy czy zalety, a właśnie na użyteczność i przydatność do dowolnych czynności. Im więcej korzyści wiąże się z użytkowaniem danego produktu, tym większa szansa, że osiągnie on wysokie, bardzo satysfakcjonujące przedsiębiorcę wyniki sprzedażowe.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.