Metoda cecha, zaleta, korzyść już od bardzo dawna uznawana jest za jedną z najefektywniejszych metod sprzedażowych, przynoszących wielu przedsiębiorcom z niej korzystających ogromne zyski. Najlepsi przedstawiciele handlowi metodę te opanowaną maja niemal do perfekcji.
Cecha, korzyść, zaleta jets metoda sprzedażową bazującą przede wszystkim na tym, że sprzedawca w rozmowie z potencjalnym klientem przedstawia największe korzyści wynikające z dokonania takiego zakupu, z uwzględnianiem oczywiście potrzeb, jakie sprzedający zdążył już poznać (choć przyprowadzeniu rozmowy kupiec być może nawet nie był tego świadomy, że w pierwszej kolejności sprzedawca ''bada grunt'').
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Sprzedawca skupia się na przedstawieniu wszystkich pozytywnych cech danego produktu.
W tym przypadku za cechę uznać można przede wszystkim jego właściwości fizyczne, takie jak:
- wielkość,
- zabarwienie,
- smak,
- jakość,
- możliwe sposoby zamówienia,
- możliwe sposoby dostawy,
- warunki sprzedaży,
- ilość,
- cena,
- kształt,
- składniki,
- dostępne opakowanie,
- zapach,
- serwis,
- zastosowania,
- technologie użyte do produkcji,
- usługi po sprzedaży,
Choć w rzeczywistości sama wymiana poszczególnych cech produktu potencjalnemu klientowi w zdecydowanej większości przypadków nie przynosi oczekiwanych rezultatów, to jednak po przedstawieniu korzyści, jakie są nieodłączne z nab byciem danego produktu, potencjalny klient staje się coraz bardziej zainteresowany nabyciem tego, a nie innego produktu.
Za zalety danego produktu dla klienta uznać można jego przydatność dla danej osoby. Za przydatność uznaje się natomiast stopień zaspokajania jego potrzeb, przy wykorzystaniu danego produktu.
Warto jednak mieć świadomość tego, że kupiec nabywa dany produkt nie ze względu na jego charakterystyczne cechy czy zalety, a właśnie na użyteczność i przydatność do dowolnych czynności. Im więcej korzyści wiąże się z użytkowaniem danego produktu, tym większa szansa, że osiągnie on wysokie, bardzo satysfakcjonujące przedsiębiorcę wyniki sprzedażowe.