Inwestycje w pracowników sprzedaży – dlaczego warto szkolić zespół?

Coraz większa liczba firm inwestuje w szkolenia dla pracowników: choć jeszcze niedawno regularne spotkania motywacyjne, kursy wewnętrzne i zewnętrze szkolenia były domeną wielkich korporacji, dziś nawet małe firmy starają się stale podnosić kompetencje pracowników

zdjęcie - (the_title())

     

    Coraz większa liczba firm inwestuje w szkolenia dla pracowników: choć jeszcze niedawno regularne spotkania motywacyjne, kursy wewnętrzne i zewnętrze szkolenia były domeną wielkich korporacji, dziś nawet małe firmy starają się stale podnosić kompetencje pracowników. Dlaczego jednak warto to robić? Proces ten bazuje nie tylko na wiedzy, ale również na szeregu czynników psychologicznych, z których my - pracodawcy i menedżerowie - możemy czerpać korzyści.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

    Bez wątpienia największą zaletą inwestowania w pracowników są zyski - jednak one mogą mieć nie tylko wymiar bezpośredni, jaki wypracowuje wykwalifikowany zespół, ale również pośrednio wpływać na stan finansowy całego przedsiębiorstwa. Uczestnictwo w wyjazdach szkoleniowych jest świetnym elementem rekreacyjnym i integracyjnym dla pracowników, którzy dostrzegają w sobie nie tylko zwykłych kompanów przez osiem godzin codziennej pracy, ale również przyjaciół. Integracja jest niezbędną częścią, która wpływa na motywację i wydajność całej grupy poprzez wprowadzenie odpowiedniej atmosfery i stworzenie relacji między poszczególnymi pracownikami.

    Pracownik, który czuje wsparcie merytoryczne od pracodawcy jest również z nim bardziej emocjonalnie związany. W końcu to rozwój osobisty jest często wymieniany wśród czynników, które sprawiają, że dane przedsiębiorstwo jest odbierane jako atrakcyjne miejsce pracy. Taka osoba chętniej i rzetelniej wykonuje swoje obowiązki, ma poczucie także swoistego długu wobec pracodawcy, który sumiennie inwestuje w jego wiedzę. Szkolenie negocjacyjne w biznesie, warsztaty z komunikacji czy praktyczne zajęcia motywacje są odbierane nie tylko jako pracowniczy obowiązek, ale jako istotna część życia.

    Wreszcie z inwestycji w pracowników może wynikać sposób ich awansowania: coraz częściej pracodawcy pozwalają na rozwijanie skrzydeł najbardziej utalentowanym jednostkom i to z nich wybierają menedżerów czy kierowników. Równocześnie szkolenia pozwalają na nabycie całkowicie nowych kompetencji z odmiennych dziedzin. To może być ogromna oszczędność dla przedsiębiorstwa, które może zrezygnować z poszukiwania niezależnych, zewnętrznych specjalistów w przypadku krótkoterminowych zadań lub projektów i wykorzystywać wiedzę poszczególnych pracowników.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.