Coraz większa liczba firm inwestuje w szkolenia dla pracowników: choć jeszcze niedawno regularne spotkania motywacyjne, kursy wewnętrzne i zewnętrze szkolenia były domeną wielkich korporacji, dziś nawet małe firmy starają się stale podnosić kompetencje pracowników. Dlaczego jednak warto to robić? Proces ten bazuje nie tylko na wiedzy, ale również na szeregu czynników psychologicznych, z których my - pracodawcy i menedżerowie - możemy czerpać korzyści.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Bez wątpienia największą zaletą inwestowania w pracowników są zyski - jednak one mogą mieć nie tylko wymiar bezpośredni, jaki wypracowuje wykwalifikowany zespół, ale również pośrednio wpływać na stan finansowy całego przedsiębiorstwa. Uczestnictwo w wyjazdach szkoleniowych jest świetnym elementem rekreacyjnym i integracyjnym dla pracowników, którzy dostrzegają w sobie nie tylko zwykłych kompanów przez osiem godzin codziennej pracy, ale również przyjaciół. Integracja jest niezbędną częścią, która wpływa na motywację i wydajność całej grupy poprzez wprowadzenie odpowiedniej atmosfery i stworzenie relacji między poszczególnymi pracownikami.
Pracownik, który czuje wsparcie merytoryczne od pracodawcy jest również z nim bardziej emocjonalnie związany. W końcu to rozwój osobisty jest często wymieniany wśród czynników, które sprawiają, że dane przedsiębiorstwo jest odbierane jako atrakcyjne miejsce pracy. Taka osoba chętniej i rzetelniej wykonuje swoje obowiązki, ma poczucie także swoistego długu wobec pracodawcy, który sumiennie inwestuje w jego wiedzę. Szkolenie negocjacyjne w biznesie, warsztaty z komunikacji czy praktyczne zajęcia motywacje są odbierane nie tylko jako pracowniczy obowiązek, ale jako istotna część życia.
Wreszcie z inwestycji w pracowników może wynikać sposób ich awansowania: coraz częściej pracodawcy pozwalają na rozwijanie skrzydeł najbardziej utalentowanym jednostkom i to z nich wybierają menedżerów czy kierowników. Równocześnie szkolenia pozwalają na nabycie całkowicie nowych kompetencji z odmiennych dziedzin. To może być ogromna oszczędność dla przedsiębiorstwa, które może zrezygnować z poszukiwania niezależnych, zewnętrznych specjalistów w przypadku krótkoterminowych zadań lub projektów i wykorzystywać wiedzę poszczególnych pracowników.