Jak być dobrym liderem?

Celem każdej firmy jest osiągnięcie sukcesu. Najwięcej firm dąży zaś do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Za sukces sprzedażowy odpowiedzialnych jest wiele rozmaitych czynników. Niektóre z nich są ze sobą powiązane,Menadżer zespołu w strukturze każdej firmy jest kluczową postacią. To on w dużej mierze decyduje o wzajemnych relacjach oraz wpływa na poziom zaangażowania pracowników w poszczególne zadania.

18 marca 2019
zdjęcie - Jak być dobrym liderem?

 Jak być dobrym liderem?

Menadżer zespołu w strukturze każdej firmy jest kluczową postacią. To on w dużej mierze decyduje o wzajemnych relacjach oraz wpływa na poziom zaangażowania pracowników w poszczególne zadania.

Każdy menadżer zespołu jest przywódcą, na którym spoczywa odpowiedzialność za zarządzanie pracownikami. Zatem niezwykle istotne jest, aby zespół pracowniczy miał takiego szefa, który posiada odpowiednie umiejętności przywódcze.

Zarządzanie pracownikami - jak być dobrym liderem?

Bycie liderem nie należy do łatwych zadań. Z chwilą zatrudnienia każdego pracownika który to staje się częścią zespołu szef musi wypracować sobie silną pozycję. Dobry, skuteczny oraz mający poważanie i szacunek menadżer zespołu to taki, który:

  • doskonale panuje nad swoimi emocjami oraz je kontroluje
  • jest zdecydowany i podejmuje zawsze świadomie oraz wyważone decyzje
  • potrafi dostrzec wady nie tylko zespołu lecz także swoje
  • łatwo dochodzi do porozumienia z innymi pracownikami
  • chętnie współpracuje z zespołem
  • budzi szacunek wśród członków zespołu
  • jest zdyscyplinowany oraz sumienny podczas wykonywania swoich obowiązków
  • swoją postawą motywuje oraz zachęca członków zespołu do pracy
  • potrafi odkryć potencjał w drugim człowieku
  • przynosi korzyści zarówno firmie, jak i pracownikom
  • wierzy w siebie i czuje się spełniony w tym co robi


Ponadto skuteczny lider posiadający odpowiednie umiejętności przywódcze pozwala osiągnąć swojej grupie wysokie wyniki. Osiągane korzyści, nie są tylko i wyłącznie związane z dobrymi wynikami finansowymi oraz sprzedażowymi. Wówczas to w takim zespole pracowniczym panuje dobra i przyjazna atmosfera, poczucie współodpowiedzialności za osiągnięcia oraz duże zaangażowanie w wykonywaną pracę.

Zarządzanie zespołem - skuteczne motywowanie pracowników

Jedną z najważniejszych funkcji lidera zespołu, w którym istnieje właściwe zarządzanie pracownikami jest odpowiednie motywowanie pracowników do pracy. Dobra organizacja pracy zespołu jest podstawą odniesienia pełnego sukcesu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.

Mogą Cię również zainteresować: zarządzanie projektami szkolenie dofinansowane, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.



Dobrymenadżer zespołu powinien znać potrzeby swoich pracowników oraz umieć dopasować poszczególne działania do ich oczekiwań oraz umiejętności. Umiejętnie rozdzielone zadania pozwalają wykazać się poszczególnym pracownikom, co znacznie ułatwia liderowi właściwą ocenę wykonanych zadań.

Zarządzanie zespołem – motywacja oraz właściwa organizacja pracy zespołu

Co prawda zarządzanie zespołem nie jest łatwe, gdyż dla większości pracowników jednym z najważniejszych czynników wpływających na motywację do pracy są tylko i wyłącznie wysokie pensje oraz premie. Niemniej pełne zaangażowanie pracownika można osiągnąć poprzez stosowanie wielu sprawdzonych metod. Jednym ze skutecznych sposobów motywowania przez lidera pracowników do pracy jest zmiana ich obowiązków. Otóż zmniejszenie monotonii podnosi znacznie efektywność pracy oraz sprzyja rozwojowi pracownika.

Istotnym bodźcem identyfikowania się z firmą jest również włączenie pracowników w podejmowanie decyzji w sprawach istotnych dla całego zespołu.
Ponadto każdy doświadczony menadżer zespołu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wszyscy pracownicy chcą być doceniani za dobrze wykonaną pracę. Zatem pozytywny efekt mobilizacji do pracy można osiągnąć tylko wówczas, gdy pochwała zostanie udzielona w niedługim czasie po wykonaniu zadania. Niezwykle ważne jest to, aby była ona w pełni szczera, podparta argumentami oraz przekazana w odpowiedniej formie.

Z kolei krytyka czy wskazywanie błędów nigdy nie powinno się odbywać przy świadkach. Rozmowę dyscyplinującą z pracownikiem należy zawsze przeprowadzić w cztery oczy. Warto wówczas mu zasugerować, że ma możliwość poprawy swojego zachowania na przyszłość.

Będąc liderem trzeba zawsze pamiętać o tym, że partnerskie relacje z pracownikami oraz dobra atmosfera pomagają budować zgrany zespół, wyzwalają lojalność, zaangażowanie oraz kreatywność. Wspólne spotkania, prowadzenie rozmów oraz skuteczna komunikacja zawsze pozytywnie wpływają na motywację zespołu do pracy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.