Jak radzić sobie z „trudnym” klientem?

Proces sprzedaży produktów nie jest łatwy i wymaga wielkiej wiedzy, oraz umiejętności. Zdarzają się nam różne sytuacje, gdzie klienci są mili, zdecydowani, jednych trzeba przekonywać korzyściami, innym dać korzystniejszą ofertę.

zdjęcie - (the_title())

     

    Spotykamy się także z "trudnymi klientami", gdzie towarzyszy dużo emocji, nerwów i stresu. Jak odpowiednio poradzić sobie podczas rozmowy, by znaleźć profesjonalne rozwiązanie? Tak naprawdę, nikt nie cieszy się ze spotkania z takim klientem. Najczęściej jest to osoba bardzo zdenerwowana, bywa również agresywna, wulgarna, nie dopuszcza nikogo do słowa, uniemożliwiając rozwiązanie problemu.

    Taki rozgniewany klient może narobić więcej szkód nie tylko sprzedającemu, ale również całej firmie. Powinniśmy zawsze pamiętać o spokoju i cierpliwości. Jeśli to nie my jesteśmy powodem irytacji klienta, to nie mamy powodu by się denerwować. Takiego klienta najlepiej uznać za wyznanie, w których musimy opanować emocje. Handlowca powinien wykorzystać dodatkowe swoje umiejętności, użyć wyższego poziomu obsługi. W wielu przypadkach często wystarczy słuchać i dać znać, że rozumiemy klienta. Szczere i aktywne słuchanie pozwoli uspokoić klienta, handlowca pokaże, że jest zainteresowany problemem.

     

    Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
    Zapraszamy serdecznie.

     

    Dodatkowo jest to odpowiedni czas, gdzie można zastanowić się nad odpowiednim rozwiązaniem, ofertą produktu. Jeśli problem dotyczy firmy, w której pracujemy, bądź oferty, sprzedawca po wysłuchaniu powinien przeprosić, dać do zrozumienia, że jest mu przykro, oraz zapewnić, że zrobi wszystko co w jego mocy, by rozwiązać ten problem. Wówczas wykażemy się asertywnością i empatią. Takie podejście jest bardzo często skuteczne i efektywne. Podczas rozmowy nie obwiniajmy.

    Zazwyczaj klienta nie interesuje kogo to jest wina, tylko jaki to ma wpływ na niego, jego życie, biznes. Sprzedawca powinien dużo pyta, dzięki czemu klient widzi, że chcesz go zrozumieć. Dodatkowo otrzymuje szanse na wygadanie się i dokładny opis jego problemu, dzięki czemu zostanie przygotowane lepsze rozwiązanie, oferta.

    Pamiętajmy także, by obiecywać z głową. Jedną z najgorszych rzeczy jest obiecać klientowi to czego tak naprawdę nie możemy spełnić. W ten sposób sytuacja może jedynie się pogorszyć. lepiej jest obiecywać mniej, niż więcej, a w każdej sytuacji klientowi możemy dostarczyć więcej, np. wysyłając drukarkę, możemy dodać ryzę papieru. Jest to mały element, który może mieć duży wpływ na spojrzenie klienta na firmę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.