Jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe w firmie?

Nie ma co się łudzić, że przy dobrej organizacji pracy i odpowiednim zarządzaniu zespołem, nie wystąpią konflikty w zespole pracowników. Warto zdać sobie jak najszybciej sprawę z tego, że konflikt to stan naturalny i jako taki na stałe jest wpisany w każdą zbiorowość ludzką, w której znajdują się jednostki o różnych poglądach czy temperamentach. Każdy zespół pracowników zbudowany jest z ludzi o różnych osobowościach. Niektóre połączenia dają mieszankę wręcz wybuchową, z kolei nad innymi da się względnie panować. Jednak prawdopodobnie konflikt prędzej czy później wybuchnie.

Gamma - Jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe w firmie?

 
Jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe w firmie?

Nie ma co się łudzić, że przy dobrej organizacji pracy i odpowiednim zarządzaniu zespołem, nie wystąpią konflikty w zespole pracowników. Warto zdać sobie jak najszybciej sprawę z tego, że konflikt to stan naturalny i jako taki na stałe jest wpisany w każdą zbiorowość ludzką, w której znajdują się jednostki o różnych poglądach czy temperamentach. Każdy zespół pracowników zbudowany jest z ludzi o różnych osobowościach. Niektóre połączenia dają mieszankę wręcz wybuchową, z kolei nad innymi da się względnie panować. Jednak prawdopodobnie konflikt prędzej czy później wybuchnie. Nie jest on niczym złym, o ile będzie odpowiednio zarządzany przez menedżera zespołu. Co więcej, warto wspomnieć o tym, że konflikt często może być motorem napędowym do wprowadzenia różnorodnych zmian. Warto szukać pozytywów w każdej sytuacji i warto starać się nawet z sytuacji konfliktowych wyciągać jak najwięcej dobra. Może na tym zyskać nie tylko zespół pracowników ale także firma jako całość.

Zarządzanie konfliktem w firmie

Może w tym miejscu pojawić się pytanie o to, po co właściwie zarządzać konfliktem? Czy nie lepiej przeczekać stan podwyższonego napięcia, przecież wysoce prawdopodobne jest, że prędzej czy później sytuacja sama się rozwiąże. Otóż, owszem, można poczekać aż konflikt sam z siebie wygaśnie, jednak jak pokazuje doświadczenie, zazwyczaj nie prowadzi to do niczego dobrego. Niewyjaśnione sytuacje mają tendencję do tego by powracać ze zdwojoną siłą w najmniej odpowiednich momentach Dbając o higienę emocji w pracy należy rozwiązywać wszystkie konflikty najlepiej już w zalążku. Zarządzanie konfliktem w firmie ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest jak najszybsze rozwiązanie problemu, natomiast drugim, ograniczenie do akceptowalnego minimum wszystkich negatywnych skutków jakie taki konflikt mógł wywołać. Za zarządzanie konfliktem w firmie powinny odpowiadać osoby posiadające doświadczenie w tym temacie, a także odpowiednią wiedzę i przeszkolenie.

Zarządzanie konfliktem - szkolenie

Rozwój kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności - te dwa aspekty, poza oczywiście solidnie wykonywaną pracą, powinny leżeć w centrum zainteresowania każdego pracownika. Rynek mknie bardzo szybko do przodu i kto nie poszerza swoich horyzontów, ten zostaje w tyle i zaprzepaszcza swoje szanse na efektywny i optymalny rozwój kariery zawodowej. Szkolenie z zarządzania konfliktem to doskonały sposób na to, aby w krótkim czasie nabyć umiejętności niezbędne do rozwiązywania sytuacji konfliktowych w miejscu zatrudnienia. Już sam udział w szkoleniu przynosi bardzo dobre efekty. Warsztaty tego typu najczęściej składają się z dwóch części. Na samym początku przeprowadzany jest wykład, na którym poruszane zostają najważniejsze teoretyczne aspekty zagadnienia. Następnie odbywa się część praktyczna, podczas której kursanci mają okazję pod okiem doświadczonego szkoleniowca przećwiczyć w praktyce zdobytą wiedzę. Zarządzanie konfliktem szkolenie, to ciekawa propozycja zarówno dla kadry managerskiej jak i dla całych zespołów pracowników. Wiedza na temat tego w jaki sposób tworzy się i przebiega konflikt znacznie ułatwia jego rozwiązanie.

Inne szkolenia z kompetencji miękkich

Na rynku szkoleniowym nie brakuje także i innych propozycji, dzięki którym można znacznie podnieść poziom tak zwanych kompetencji miękkich. Warto pokusić się chociażby o trening asertywności. Od poziomu asertywności poszczególnych pracowników zależy bowiem w dużej mierze częstotliwość występowania sytuacji konfliktowych. Osoby mało asertywne mają tendencję do tego, aby przyjmować w sposób niekontrolowany na swoje barki obowiązki od innych, z których nie są w stanie wywiązać się w późniejszym czasie, a to najkrótsza droga do sytuacji konfliktowych. Innym zagadnieniem, które z całą pewnością warto zgłębić są metody radzenia sobie ze stresem. Jak powszechnie wiadomo, stres przeważnie ma destrukcyjne działanie na potencjał człowieka, jednak dzięki zastosowaniu kilku sztuczek i ze stresu można wyciągnąć pewne korzyści, chociażby w postaci większej mobilizacji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza