Szkolenie online
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.
W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.
Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.
Dla nas w Gammie turkusowe przywództwo to raczej zbiór przydatnych praktyk i ciekawa inspiracja niż jedyna słuszna kultura organizacyjna i sposób zarządzania. Warto ją znać i warto z niej czerpać te narzędzia i idee, które uruchomią w zespole takie zjawiska i procesy jak:
Wszystkie powyższe są dziś pożądane, wymieniane jako niezbędne w nowoczesnych organizacjach i zespołach, stanowiących podwaliny pod zwinną kulturę organizacyjną, która jest skrojona na czasy obfitujące w zmiany, niejasny kontekst (VUCA).
Zajmujemy tym samym odrębne stanowisko względem Frederika Laloux – autora bestsellera „Pracować inaczej”. Jeśli więc myślisz, że po tym szkoleniu będziesz potrafił zbudować turkusową organizację – to nie jest szkolenie dla Ciebie. Jeśli jednak chciałbyś poznać najważniejsze założenia tej koncepcji i wybrać te narzędzia, które będą możliwe do wdrożenia w Twoim zespole i organizacji – to serdecznie zapraszamy!
Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów. Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników, a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.
Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.
We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.
Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.
Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć. Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.
Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów. Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników, a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.
Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.
We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.
Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.
Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć. Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Turkusowy model przywództwa
3. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
4. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
5. Dekalog turkusowego lidera
6. Podsumowanie
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.
3. Turkusowy model przywództwa
4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
6. Ewolucyjne cele
7. Podsumowanie
1. Ewolucja stylów przywódczych
2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.
3. Turkusowy model przywództwa
4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów
5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników
6. Ewolucyjne cele
7. Podsumowanie
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspertka w dziedzinie zarządzania pokoleniami, konfliktów pokoleniowych oraz employer brandingu w kontekście generacyjnym. Mówca motywacyjny i inspiracyjny.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550
biuro@projektgamma.plProject Manager
tel. kom:. +48 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.plProject Manager
tel. kom:. +48 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.plOrganizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby. Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.
ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.