Jak skutecznie sprzedać swój produkt?

Każdy przedsiębiorca powinien nie tylko znakomicie poruszać się wśród licznych zasad optymalnego i skutecznego prowadzenia biznesu, ale również nie powinny być mu obce techniki sprzedaży, które umożliwią skuteczną sprzedaż swojego produktu lub usługi.

20 czerwca 2017
zdjęcie - Jak skutecznie sprzedać swój produkt?

Jak sprzedać swój produkt?

W tym tekście dowiesz się o najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobach sprzedaży. Po uważnej lekturze powinieneś być w stanie sprzedać swój produkt efektywniej. Będzie to miało bezpośrednie przełożenie na zwiększoną sprzedaż twojego produktu lub usługi, a więc również zyski twojego przedsiębiorstwa.

Odpowiednie zaprezentowanie swojego produktu oraz umiejętność nawiązania relacji z klientem to podstawa w większości branż współczesnego Świata.

Stwarzaj pozory uległości...
Jest to jedna z najpopularniejszych technik skutecznej sprzedaży, stosowana w wielu branżach. Na czym polega? W tej technice najważniejsze to stworzyć wrażenie, że podczas negocjacji to klient podejmuje kluczowe decyzje.

Mile widziane są tutaj słowa, sugerujące, że decyzja zależy tylko i wyłącznie od woli klienta. Przykładami takich zwrotów są między innymi: "Doskonały wybór", "Jeśli życzy Pan/Pani sobie", " W czym mogę służyć?".

Klient, którego pozostawimy w przekonaniu, że udało mu się wynegocjować z przedsiębiorstwem korzystną dla siebie ofertę, będzie bardziej skory i zmotywowany do skorzystania z naszych usług w przyszłości.

Pozorna manipulacja ceną
Kolejną z technik skutecznej sprzedaży produktu jest technika polegająca na oferowaniu dwóch kontrastowych produktów w tym samym czasie. Ta technika najlepiej sprawdza się w przypadku sprzedaży bezpośredniej, jednak możliwa jest oczywiście w przypadku sprzedaży online lub telefonicznej.

Jeżeli twój klient jest niezdecydowany, ponieważ oferowana cena za produkt jest stanowczo za wysoka, postaraj się ukazać podobny produkt o nieco niższej cenie w jak najgorszym świetle. Klient odniesie wtedy wrażenie, że cena droższego produktu jest adekwatna do korzyści, które ten produkt lub usługa przyniosą klientowi.

Techniki sprzedaży - dodatkowe informacje
- Żadna z przywołanych wcześniej technik sprzedaży nie zadziała, jeśli nie utworzysz odpowiedniej relacji z konsumentem. W trakcie sprzedaży zawsze zachowuj przyjazną i otwartą postawę. W trakcie rozmowy bądź rzeczowy i zachowuj kulturę języka. Mów powoli i przekonująco.

Szukasz dobrych szkoleń sprzedażowych i menedżerskich? Zobacz nasze szkolenia: Gamma - firma szkoleniowa roku.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.