Jak stres wpływa na efektywność w pracy?
Zła efektywność w pracy nie zawsze wynika z tego, że ktoś się nie stara. Problemem mogą być zbyt duże wymagania w porównaniu do możliwości. Powodem tego jest też stres.
Przyczyn stresu jest wiele. Wzbudza go już sam fakt istnienia zadania, które trzeba dobrze wykonać. Wtedy jednak nie jest on duży. Zbyt duże wymagania to także powód stresu i to silnego. Problemem jest też brak wiedzy o radzeniu sobie z emocjami.
Jak działa stres w pracy?
Silny stres pogarsza efektywność. W określaniu jego siły liczy się sama sytuacja, ale też ocena tego, jaką ma się możliwość poradzenia sobie z nią. Wiele zależy od osobistej odporności na stres. Jeśli jest niska, to i mało stresująca sytuacja będzie problemem.
Największy stres jest wtedy, gdy nie widzi się w ogóle sposobu poradzenia sobie. Zarządzanie stresem szkolenie to recepta na taki niszczący, silny stres. Stres na niskim poziomie działa pozytywnie. Motywuje do pracy. Niewielki stres może podnosić efektywność.
Korzyści ze szkolenia z zarządzania stresem
W czasie szkolenia uczestnicy dowiadują się, skąd bierze się stres i jakie są jego skutki. Zyskuje się wiedzę, jak sobie z nim radzić. Na szkolenie radzenie sobie ze stresem przychodzą osoby, które chcą zwiększyć swoją odporność na stres. Ważna jego część to także poznanie technik relaksacyjnych. Po uspokojeniu się łatwiej jest podołać wyzwaniom. Przejście szkolenia sprawia, że nie ma negatywnego wpływu stresu na efektywność.
Mniejszy stres, czyli efektywna praca
Celem jest, by pozostał tylko ten nieduży, pozytywnie działający stres. Tego silnego, który wyniszcza i przeszkadza w pracy, ma nie być. Mogą się jednak zdarzyć jakieś sytuacje, które wywołają silne emocje. Kto zarządzanie emocjami szkolenie ma już za sobą, będzie umiał sobie z nimi poradzić. Emocje nie mogą przeszkadzać, stres powinien być jak najmniejszy, to praca będzie efektywna.
Efektywność pracowników a stres to temat, jaki trzeba mieć na uwadze. Nie ma możliwości, by duży stres u pracowników wiązał się z dobrymi zyskami dla firmy. Nie są oni wtedy w stanie pracować dobrze.