Jak uczyć się rozmawiania z ludźmi?

Choć może się to wydawać niedorzeczne, szkolenia, które uczą, jak rozmawiać z innymi ludźmi, stają się stałym elementem rozwoju w karierze wielu pracowników małych i dużych firm.

zdjęcie - (the_title())

     

    Choć może się to wydawać niedorzeczne, szkolenia, które uczą, jak rozmawiać z innymi ludźmi, stają się stałym elementem rozwoju w karierze wielu pracowników małych i dużych firm. Często dochodzi do sytuacji, w których okazuje się, że kierownik nie rozumiał intencji swojego podwładnego, strofując go za źle wykonane zadanie - czyli nie metodą, jaką on oczekiwał, niekoniecznie niepoprawnie merytorycznie. Czasem pracownik pojawia się w trakcie rozmowy kolegów i usłyszy swoje imię, ale nie zna kontekstu, powodując zamieszanie. Możliwe, że doceniali oni jego pracę, ale przez złe doświadczenia, założył z góry, że chodziło jakieś nieodciągnięcie. Zamiast zapytać, wolał przyjąć postawę obronną. Sytuacji tego typu można mnożyć w nieskończoność, a i tak pozostanie pewien pusty margines na nowe.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.

    Jak temu zaradzić?

    Trzeba uczyć się rozmawiać, skutecznie komunikować, a nie ograniczać się do przesyłania jednostronnych przekazów bądź odbierania ich bez uwzględnienia kontekstu sytuacyjnego. Najprostszy schemat rozmowy, jakie istnieje, a którego komunikacja interpersonalna szkolenie uczy od samego początku, jest prosty: istnieje nadawca, między nimi istnieje pewien kod (język), którym się porozumiewają, oraz odbiorca. Można do porównać do rozmowy telefonicznej: po jednej stronie jesteśmy my, po drugiej osoba, do której dzwonimy, zaś informacje przekujemy w języku polskim (możliwe, że fachowym, jeżeli jest to biznesowa wymiana), który oboje rozumiemy.

    Większość problemów, jak uczą kursy skutecznego porozumiewania się między ludźmi, rodzi się w związku z kodowaniem (wysyłaniem), a dekodowaniem (odbieraniem) informacji. Jeżeli pracownik nie otrzyma jasnej listy poleceń, nie będzie wiedział, czego pracodawca od niego oczekuje. Enigmatyczne polecenia odnoszące się do ogólnego: "Sporządź raport", które nie wyjaśniają, w jakim celu ani po jakim kątem powinien być opracowany, kończą się własną interpretacją podwładnego i niezadowoleniem przełożonego. Dopiero, kiedy będziemy wiedzieli, że nas rozmówca nas usłyszał i zrozumiał (w biurze nie jest o to zbyt trudno o nieporozumienia na tej płaszczyźnie, zwłaszcza, kiedy jest w nim gwarno) możemy się spodziewać pozytywnych rezultatów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.