Jak wyznaczyć misję przedsiębiorstwa?

Co to jest misja przedsiębiorstwa? To pewien zestaw wartości, który wskazuje na rolę i znaczenie firmy w otoczeniu lub względem środowiska. Każde przedsiębiorstwo musi samodzielnie wyznaczyć swoją misję i określić jaki jest cel istnienia danej organizacji i do kogo jest ona skierowana. W czasie planowania założenia firmy i podpisywania wszelkiego rodzaju dokumentów, ten element jest bagatelizowany, a często nawet pomijany. 
zdjęcie - Jak wyznaczyć misję przedsiębiorstwa?
 
Co to jest misja przedsiębiorstwa?

To pewien zestaw wartości, który wskazuje na rolę i znaczenie firmy w otoczeniu lub względem środowiska. Każde przedsiębiorstwo musi samodzielnie wyznaczyć swoją misję i określić jaki jest cel istnienia danej organizacji i do kogo jest ona skierowana. W czasie planowania założenia firmy i podpisywania wszelkiego rodzaju dokumentów, ten element jest bagatelizowany, a często nawet pomijany.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Nie wszyscy bowiem zdają sobie sprawę z tego, jak ważny on jest. Bez wyznaczenia misji przedsiębiorstwa nie można precyzyjnie określić kierunku działania firmy i nie ma sprecyzowanych celów, które są do osiągnięcia w przyszłości. Jest także rodzajem drogowskazu, którego brak prowadzi do dezorganizacji.

W jaki sposób stworzyć misję przedsiębiorstwa?

  1. Zapytaj samego siebie, dlaczego jesteś częścią tego przedsiębiorstwa i kim są twoi klienci?
  2. Jakie są cechy, które charakteryzują twoje przedsiębiorstwo? Jakie cechy miałaby gdyby była osobą? Czy byłaby wesoła, czy poważna, zdeterminowana czy o charakterze lekkoducha?
  3. Sporządź szeroką listę celów, które chciałbyś osiągnąć.
  4. Z tych celów wybierz parę, które będą w zasięgu ręki, ale równocześnie ambitne.
  5. Dodaj elementy mierzalne. Ważne, by określone cele nie były idealistycznymi marzeniami, ale osiągalnymi konkretami, które da się w jakiś sposób mierzyć i kontrolować, czy są rzeczywiście wypełniane.
  6. Unikaj niepoprawnego formułowania zdań. Nie warto umieszczać zbyt wielu przymiotników, ponieważ może to zaburzyć zrozumienie realnie wyznaczonych celów.
  7. Upewnij się, że misja przedsiębiorstwa nie jest zbyt długa, nie powinna ona zająć więcej niż jeden akapit. Powinna być też zrozumiała i łatwa do zapamiętania, by można ją było bezproblemowo przekazywać dalej.
  8. Ewaluacja. Warto misję przedsiębiorstwa umieścić w folderach reklamowych oraz w Internecie, szybko okaże się, że ludzie zaczną to komentować, a z tego można wyciągnąć kolejne wnioski.

Misja przedsiąbiorstwa może ulegać przemianom, tak samo jak czasem zmieniają się same przedsiębiorstwa.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.