Jakie są cechy idealnego szefa?

Dobry kierownik – menadżer to osoba, której priorytetowym zadaniem jest realizacja poszczególnego procesu zarządzania. W skład zadań, które musi wykonywać każdy skuteczny lider zespołu wchodzi planowanie oraz podejmowanie decyzji dotyczących poprawnego funkcjonowania danej firmy.

19 marca 2019
zdjęcie - Jakie są cechy idealnego szefa?

 Jakie są cechy idealnego szefa?

Dobry kierownik - menadżer to osoba, której priorytetowym zadaniem jest realizacja poszczególnego procesu zarządzania. W skład zadań, które musi wykonywać każdy skuteczny lider zespołu wchodzi planowanie oraz podejmowanie decyzji dotyczących poprawnego funkcjonowania danej firmy.

Realizacja poszczególnych celów przez szefa polega na skutecznym organizowaniu podległego mu zespół, motywowaniu go do działania oraz kontrolowaniu. Zatem jak kierować ludźmi?. Każdy menadżer podejmujący się tak ważnych zadań, które to mają istotny wpływ na działalność całej firmy oraz pracowników powinien charakteryzować się istotnymi cechami charakteru. Ponadto powinien mieć wśród pracowników autorytet.

Co to jest autorytet?

Wiele osób często zastanawia się co to jest autorytet oraz jak go zdobyć wśród poszczególnych członków zespołu. Autorytet posiadają takie osoby które wzbudzają podziw, uznanie oraz poważanie wśród podwładnych.
Osoby które to stanowią podstawę do kreowania ich autorytetami w społecznościach zawodowych ludzi cechuje:

  • zdolność do odkrywania nowych sposobów myślenia oraz działania
  • niejedno osiągnięcie zawodowe w danej dziedzinie
  • umiejętność szybkiego odnajdowania się w każdej sytuacji, która przyczynia się do skutecznego rozwiązywania konkretnych problemów
  • umiejętność organizacji pracy, w taki sposób aby dawała ona widoczne efekty oraz satysfakcję pracownikom
  • profesjonalne reprezentowanie firmy na zewnątrz
  • umiejętność szkolenia personelu

Jaki powinien być dobry kierownik?

Mówiąc o liderze, najczęściej mamy na myśli swojego o szefa managera czy przywódcę. Zatem jaki powinien być dobry kierownik?

Powinna to być stojąca na czele grupy osoba z dużym autorytetem, która nadaje jej właściwy kierunek działania. Dobry kierownik cechuje się tym, że poszczególni ludzie czy organizacje same chcą go naśladować oraz bardzo łatwo poddają się jego przywództwu.

Przywódca cechy które go charakteryzują.

Często pojawia się pytanie czy cechy przywódcze są darem, z którymi człowiek się rodzi, czy też przywództwa można się nauczyć, a poszczególne predyspozycje wrodzone nie muszą koniecznie występować. Doświadczenie oraz praktyka w tej dziedzinie pokazuje, bowiem, że dobry lider, to nie tylko osoba, kto posiada wrodzoną zdolność do przewodzenia czy wywierania wpływu, lecz taka która potrafi skutecznie kierować ludźmi. W tym celu potrzebna mu jest spora wiedza oraz wiele konkretnych umiejętności, których z czasem można się nauczyć.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy managerów i liderów na szkolenie recognition. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.



Warto wiedzieć o tym, że nie ma jednego bezwzględnie najlepszego stylu kierowania ludźmi. Zalety poszczególnych menadżerów zależą w dużej mierze od sytuacji oraz cech przywódcy, zespołu oraz jego poszczególnych członków. Dobry kierownik to taki który posiada cechy takie jak:

  • samodyscyplina
  • wysokie poczucie własnej wartości
  • asertywność
  • empatia
  • dyrektywność
  • umiejętność zarządzania emocjami i rozładowywania konfliktów
  • umiejętność negocjacji
  • umiejętność stawiania celów sobie i innym osobom
  • umiejętność motywowania do wykonywania zadań
  • odporność na stres
  • dobra kondycja psychofizyczna

Jak kierować ludźmi?

We współczesnych realiach biznesowych każdy kierownik zespołu musi być wyśmienitym menedżerem. Z jednej strony powinien on być oparciem dla swoich pracowników, natomiast z drugiej ogromnym autorytetem.

Dobry szef nigdy nie powinien się obawiać, że bardziej przyjazne kontakty, zburzą jego wizerunek jako osoby zarządzającej. Z tego też powodu spełniający się zawodowo lider powinien doskonale znać swój zespół oraz mieć z nim dobry oraz częsty kontakt. Musi on często pojawiać się wśród pracowników oraz rozmawiać z nimi na ważne tematy. Poruszanie istotnych kwestii na określone tematy jest postawą zintegrowania oraz scalenia każdego zespołu. Osoby zarządzające zespołem to również jednostki:

  • bardzo pomysłowe
  • zawsze otwarte na nową wiedzę
  • ambitne
  • szanujące drugiego człowieka
  • dbające o profesjonalne doskonalenie zespołu pracowniczego.

Każdy wartościowy szef w swoim działaniu kieruje się zawsze cnotą sprawiedliwości. Według niego uczciwe jest zawsze to, co bazuje na obiektywnych przesłankach oraz jest jasno i przejrzyście artykułowane. Poszczególni członkowie zespołu pracowniczego powinni mieć zawsze jasno i zrozumiale ustalony zakres obowiązków oraz spoczywającej na nich odpowiedzialności. Na bazie tych najważniejszych kryteriów realizowana jest rzetelna oraz systematyczna ocena pracowników.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.