Jakie są różnice między scrum a agile w zarządzaniu projektem?
Współczesne zarządzanie wcale nie jest taką prostą sprawą. Przede wszystkim bowiem należy sprostać wielu różnym wymaganiom XXI wieku, a w szczególności jego zmienności i niestabilności na rynku. Dlatego też powstała pewna metodyka agile oraz coś na kształt pewnej struktury jak scrum. Co dokładniej oznaczają te dwa pojęcia? O tym w pewnym skrócie powiemy poniżej.
Agile project management szkolenie
Jak jednak widać - zarządzanie z wykorzystaniem nowoczesnych metod nie jest wcale takie proste, jakby się mogło wydawać. Z drugiej jednak strony, jeśli nie poznamy tych nowych metod zarządzania, to w zasadzie nasza firma przestanie się rozwijać.
Dlatego naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości agile project management szkolenie. Warto również rozważyć zarządzanie projektami szkolenie dofinansowane(takie jak szkolenie scrum), ponieważ wówczas oczywiście jest taniej. Należy jednak przy tym zaznaczyć, że nie zawsze dofinansowane agile szkolenia mają jednakowo wysoką jakość.
Scrum i agile
Wróćmy jednak do meritum. Czym jest to scrum i agile? Agile jest to zwinny sposób zarządzania. Standardowo nie mamy tutaj żadnego ogromnego planu, dalsze decyzje często są podejmowane na podstawie dotychczasowych efektów.
Ponadto zasadniczo jest to sposób zarządzania nastawiony nie de facto na dokładne zrealizowanie planu, lecz na efekt. Jeśli zatem satysfakcja klienta wymaga zmiany dotychczasowego szkicu planu, to oczywiście takie działanie jest podejmowane. Agile zakłada także to, że skuteczne oprogramowanie stoi wyżej niż dokładne dokumenty, że trzeba docenić rolę rozmów z klientem i współpracy z nim.
Czym zatem jest scrum? Niektórzy używają tego pojęcia jako tożsamego do agile, jednak nie jest to do końca prawda. Scrum jednak może przyczynić się do osiągnięcia założeń agile. Co to zatem jest? Otóż scrum nazywany określany jest jako pewne ramy postępowania.
W ich zakresie wyróżnia się trwające maksymalnie jeden miesiąc sprinty, czyli pewne zadania, które muszą być wykonane. Następnie analizowane są one wraz z resztą zadań. Ostatecznie takie postępowanie umożliwia właśnie zwinną metodykę.