Jakie szkolenia powinni przejść sprzedawcy?
Do dziedzin, w których ważne jest szkolenie, telemarketing należy z całą pewnością. Podobnie zresztą jak sprzedaż tradycyjna, stacjonarna, a także podczas ewentów. Każdy rodzaj i kanał sprzedaży wymaga nieco innych umiejętności, skupimy się zatem na tym, jakie szkolenia powinno przejść pracownicy prowadzący sprzedaż przez telefon.
Techniki sprzedaży
Kluczową umiejętnością jest znajomość technik sprzedaży, a także języka korzyści. Do sprzedaży trafiają często osoby bardzo młode, dla których jest to pierwsza praca, a także takie, które wcześniej wykonywały inny zawód i szukają lepszych zarobków lub unikają wypalenia. Dla nich te pojęcia będą nowością, a zastosowanie ich w praktyce – wymagać będzie zdobycia wiedzy i ćwiczeń.
Gdy przychodzi czas na pierwsze szkolenie telemarketing opiera się właśnie na języku korzyści, aktywnym słuchaniu, angażowaniu, korzysta z technik sprzedaży, które zostały ściśle opisane i mają znaną skuteczność. Szkolenie dla handlowców może tutaj służyć poznaniu tych technik albo doskonaleniu umiejętności. Warto tez aktualizować stale swoją wiedzę, by być przed konkurencją.
Szkolenia z psychologii i autoprezentacja
Gdy interesują nas szkolenia otwarte Warszawa oferuje wiele poświęconych tym zagadnieniom. Znajomość psychologii, czyli tego, jak ludzie podejmują decyzję i jaką mają hierarchę potrzeb, pozwoli dostosować się do nich, zyskać zaufanie i zyskać tym samym klientów i wyniki.
Istnieje nawet cała dziedzina psychologii biznesu, mówiąca m. in. o racjonalności (lub jej braku), zarządzaniu ryzykiem pracy w zespole, postrzeganiu konkurencji itp. Często szkolenia dla handlowców prowadzą właśnie doświadczeni psychologowie biznesu.
A czy autoprezentacja jest ważna w sprzedaży telefonicznej? Wbrew pozorom bardziej, niż się wydaje. To, czy się uśmiechamy, jak siedzimy, u wielu osób nawet to, czy jesteśmy ubraniu biurowo czy w dresie – będzie słyszalne w naszym głosie i wpłynie na to, jak rozmawiamy. Ponadto takie szkolenia pomogą wzmocnić pewność siebie u osób, którym jej brakuje.
Szkolenia wewnątrzfirmowe
Wiele konkretnych umiejętności dają szkolenia dedykowane naszej firmie, jak i szkolenia otwarte (Warszawa nie jest jedynym miastem gdzie można z takich skorzystać). Jednak nie można zapominać o szkoleniach wewnętrznych, wykraczających poza obowiązkowe szkolenie bhp i przysposobienie do stanowiska pracy. Warto szkolić nowych pracowników tak, aby dokładnie znali ofertę firmy.
Taka wiedza może być potwierdzona testem pisemnym lub sprawdzeniem reakcji i odpowiedzi na pytania w symulowanej rozmowie. To bardzo ważne, aby sprzedawca był kompetentny i potrafił wyczerpująco rozwiać wszystkie wątpliwości klientów, wytłumaczyć niejasności. Również opracowanie takich szkoleń i egzaminów można zlecić zewnętrznej firmie, gdy nie mamy zasobów kadrowych do ich przeprowadzenia lub chcemy, aby od razu zahaczyły także o psychologię sprzedaży.