Przedsiębiorstwa i firmy - szczególnie te duże i rozwijające się w duchu zachodnim - prócz twardych kompetencji pracowników stawiają również bardzo wysoko poprzeczkę, jeżeli chodzi o tak zwane umiejętności miękkie zatrudnianych osób. Zaliczają się do nich między innymi: umiejętność uczenia się, chęć rozwoju, motywacja do pracy czy też umiejętność komunikacji. Miękkie kompetencje, zwłaszcza te obejmujące sferę komunikacji są niezmiernie ważne dla efektywności kadry zarządzającej. W procesie kształtowania pozytywnych, długoterminowych relacji w zespole pracowników ważną rolę odgrywa asertywny manager. Warto zadbać o rozwój swoich pracowników w tych dziedzinach poprzez regularne podnoszenie kompetencji na warsztatach asertywności.
Asertywność, kojarzona przede wszystkim z rozwojem osobistym w sferze prywatnej przynosi także wymierne korzyści dla biznesu. Asertywny manager potrafi komunikować się w sposób swobodny, jasno określając swoje cele i wymagania, przez co zapobiega potencjalnym, niepotrzebnym konfliktom wynikającym z niezrozumienia przekazywanych treści. Posiada on również niezwykle cenną umiejętność, która polega na zarządzaniu zespołem z poszanowaniem praw obydwu stron - zdrowe wyznaczanie granic pozwala na jednoczesne realizowanie celów przedsiębiorstwa w sposób bardzo efektywny, przy jednoczesnym dostrzeżeniu i zrealizowaniu podstawowych i najważniejszych potrzeb zespołu pracowników.
Szkolenie z umiejętności stosowania zachowań asertywnych prowadzone w dużej mierze jest na zasadzie warsztatów. Przekazywana treść teoretyczna, na bieżąco ćwiczona jest w zaimprowizowanych scenkach mających swoje odzwierciedlenie w codziennej rzeczywistości pracowników firm i korporacji. Przećwiczone zostaną między innymi sytuacje konfliktowe - zarówno z pracownikami jak i zarządem firmy, a także duży nacisk zostanie położony na umiejętność radzenia sobie z zachowaniami o podłożu manipulacyjnym. Istotnym elementem warsztatów asertywności będzie również określenia własnego ja, położenie nacisku na mocne strony oraz umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołem.