Kompetencje miękkie – rozwój kadry managerskiej

Przedsiębiorstwa i firmy – szczególnie te duże i rozwijające się w duchu zachodnim – prócz twardych kompetencji pracowników stawiają również bardzo wysoko poprzeczkę, jeżeli chodzi o tak zwane umiejętności miękkie zatrudnianych osób. 

20 marca 2018
zdjęcie - Kompetencje miękkie – rozwój kadry managerskiej

 

Przedsiębiorstwa i firmy - szczególnie te duże i rozwijające się w duchu zachodnim - prócz twardych kompetencji pracowników stawiają również bardzo wysoko poprzeczkę, jeżeli chodzi o tak zwane umiejętności miękkie zatrudnianych osób. Zaliczają się do nich między innymi: umiejętność uczenia się, chęć rozwoju, motywacja do pracy czy też umiejętność komunikacji. Miękkie kompetencje, zwłaszcza te obejmujące sferę komunikacji są niezmiernie ważne dla efektywności kadry zarządzającej. W procesie kształtowania pozytywnych, długoterminowych relacji w zespole pracowników ważną rolę odgrywa asertywny manager. Warto zadbać o rozwój swoich pracowników w tych dziedzinach poprzez regularne podnoszenie kompetencji na warsztatach asertywności.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.

Mogą Cię również zainteresować: zarządzanie projektami szkolenie dofinansowane, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

Asertywność, kojarzona przede wszystkim z rozwojem osobistym w sferze prywatnej przynosi także wymierne korzyści dla biznesu. Asertywny manager potrafi komunikować się w sposób swobodny, jasno określając swoje cele i wymagania, przez co zapobiega potencjalnym, niepotrzebnym konfliktom wynikającym z niezrozumienia przekazywanych treści. Posiada on również niezwykle cenną umiejętność, która polega na zarządzaniu zespołem z poszanowaniem praw obydwu stron - zdrowe wyznaczanie granic pozwala na jednoczesne realizowanie celów przedsiębiorstwa w sposób bardzo efektywny, przy jednoczesnym dostrzeżeniu i zrealizowaniu podstawowych i najważniejszych potrzeb zespołu pracowników.

Szkolenie z umiejętności stosowania zachowań asertywnych prowadzone w dużej mierze jest na zasadzie warsztatów. Przekazywana treść teoretyczna, na bieżąco ćwiczona jest w zaimprowizowanych scenkach mających swoje odzwierciedlenie w codziennej rzeczywistości pracowników firm i korporacji. Przećwiczone zostaną między innymi sytuacje konfliktowe - zarówno z pracownikami jak i zarządem firmy, a także duży nacisk zostanie położony na umiejętność radzenia sobie z zachowaniami o podłożu manipulacyjnym. Istotnym elementem warsztatów asertywności będzie również określenia własnego ja, położenie nacisku na mocne strony oraz umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołem.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.