Komunikacja asertywna

Bardzo popularnym trendem w ostatnim czasie stała się komunikacja asertywna. Polega ona przede wszystkim na tym, by być szczerym ze sobą samym i z innymi. Jest to wyjątkowa umiejętność, która pozwala na wyrażanie swoich poglądów, odczuć, czy nawet informacji w prosty, bezpośredni i otwarty sposób. Nawet, gdy wiadomości mają wydźwięk bardzo negatywny, komunikacja asertywna zakłada szczere i bezpośrednie mówienie o tym. Dlaczego ten rodzaj komunikacji zdobywa tak dużą popularność?

 
Bardzo popularnym trendem w ostatnim czasie stała się komunikacja asertywna. Polega ona przede wszystkim na tym, by być szczerym ze sobą samym i z innymi. Jest to wyjątkowa umiejętność, która pozwala na wyrażanie swoich poglądów, odczuć, czy nawet informacji w prosty, bezpośredni i otwarty sposób.

Nawet, gdy wiadomości mają wydźwięk bardzo negatywny, komunikacja asertywna zakłada szczere i bezpośrednie mówienie o tym. Dlaczego ten rodzaj komunikacji zdobywa tak dużą popularność?
 
Przede wszystkim, stanowi doskonałą alternatywę. Innymi modelami porozumiewania się jest komunikacja pasywne, czyli uległa, w której tłumimy emocje, nie dzielimy się z innymi osobami własnymi spostrzeżeniami, ani nie jesteśmy szczerzy.

Często może ona powodować stres i niezadowolenie z pracy. Innym rodzajem jest komunikacja agresywna, manipulacyjna, która opiera się na narzucaniu swojego zdania, manipulowaniu innymi i agresywnej postawie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

Komunikacja asertywna pozwala na bardziej pozytywne podejście i nie tłumienie swoich emocji i spostrzeżeń. Zakłada duży szacunek dla rozmówcy i korzystanie z kompromisu, co nie zawsze pozwala osiągnąć swój cel. W tym rodzaju komunikacji ważne jest, by utrzymywać kontakt wzrokowy z rozmówcą, można posługiwać się również mową ciała pomagającą w przekazie, ton głosu powinien być bardziej przekonujący, nie narzucający swojego zdania, ani nie przytłaczający innych.

Warto również pamiętać, że w tej komunikacji istotne jest, by przekazywana wiadomość była jasna i spójna, w pełni zrozumiana przez odbiorcę. Niezwykle istotne jest także odpowiednie wyczucie czasu.

To, kiedy i gdzie przekazujemy swoje informacje jest często znacznie ważniejsze, niż sam przekaz. Np. zwracanie komuś uwagi powinno odbywać się w cztery oczy, nigdy zaś przy innych osobach.

Dla zachowania szacunku wobec pracowników, osoba zarządzająca musi znaleźć odpowiedni moment, by pouczyć swojego podwładnego nie poniżając przy tym. Dodatkowo, komunikacja asertywna polega również na odpowiednim wyrażaniu swoich potrzeb i uczuć.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.