Niezakłócona jakimkolwiek szkodliwym czynnikiem komunikacja w środowisku pracy w dość znaczący sposób wpływa na optymalną organizację stanowisk pracy i roli każdego z pracowników w zespole. Bez odpowiedniej komunikacji nie możliwe jest zintegrowanie pracowników pomiędzy sobą, a także ich prawidłowe relacje z przełożonymi.
Dlatego też udział w szkoleni z zakresu komunikacji w biznesie każdemu pomoże w pozyskaniu niezwykle praktycznych umiejętności z efektywnej komunikacji. Takie szkolenie ma przede wszystkim do realizacji dwa cele. Pierwszym z nich jest poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji w zespole, kolejnym natomiast nabycie ważnej umiejętności jaką jest sprawne identyfikowanie sytuacji, szczególnie tych konfliktowych wraz z ich efektywnym rozwiązaniem.
Szkolenie ze skuteczniej komunikacji w biznesie dosłownie w niewielkim stopniu opiera się na zajęciach czysto teoretycznych. Organizatorzy bowiem przede wszystkim skupiają się na stronie praktycznej takiego szkolenia. Zdecydowanie najwięcej czasu ( nawet około 90%) w czasie szkolenia poświęca się na warsztaty, scenki i gry strategiczne.
W szkoleniach pojawiają się niezwykle skuteczne i edukacyjne elementy takie jak burza mózgów, gry symulacyjne, liczne dyskusje, stadium przypadku, odgrywanie ról, interaktywne prezentacje akwarium oraz ćwiczenia zarówno grupowe, jak i indywidualne. Najważniejsze tematy, jakie powinny pojawić się na absolutnie każdym szkoleniu ze skutecznej komunikacji w biznesie przestawione zostały poniżej.
- Czym jest i jakie cechy posiada efektywnie pracujący zespół.
- Jak wspomagać poszczególne fazy rozwoju zespołu.
- Wspólna wizja i cele, jako podstawa spójnego i skuteczne pracującego zespołu.
- Jak efektownie zwiększyć potencjał poszczególnych członków zespołu.
- Rola komunikacji interpersonalne we współpracującym ze sobą zespole.
- Zasady komunikanci niewerbalnej, czyli tak zwanej mowy ciała.
- Normy zgodnej współpracy w zespole.
- Techniki pomocne w rozwiązywaniu konfliktów zespołowych.