Ludzie to osobniki społeczne, zaś każde społeczeństwo wiąże się z potrzebą wymieniania zdań, dzięki czemu może ze sobą funkcjonować. Nie trudno więc zauważyć, że proces komunikacji, o którym jest mowa, należy do najważniejszych aspektów prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Sama komunikacja przydatna jest w pracy w dwóch przypadkach. Skupmy się na razie na pierwszym, czyli zdolności odpowiedniej rozmowy pracownika z klientem.
Dzięki właściwej komunikacji, jest on w stanie zachęcić klienta do zakupu danego produktu bądź usługi dzięki czemu firma zyska pieniądze.
Ponadto osoby komunikatywny, czyli takie co łatwo nawiązują kontakty są w stanie bardzo szybko awansować by w niedalekie przyszłości piastować bardzo wysokie stanowiska. Jednakże sama komunikacja dla przedsiębiorstwa jest także ważna z innego punktu widzenia i nie mowa tu o wrodzonej zdolności do nawiązywania kontaktów. Chodzi o wymianę informacji pomiędzy pracownikami.
Przybliżmy pewną sytuację. Mamy menadżera, pod którego podlega kilkunastoosobowy zespół. Pracują oni nad jednym ogromnym projektem, który wymaga idealnego współgrania ze sobą różnych elementów. Gdyby poszczególne osoby z zespołu nie komunikowały się ze sobą, ustalenie co jest do zrobienia, co należy poprawić, a także co zrobić i w jakim momencie, byłoby niemożliwe.
Oczywiście podany przykład jest bardzo kolokwialny, gdyż w żadnym przedsiębiorstwie taka sytuacja miejsca nie może mieć, jednakże nie oznacza to wcale, że nie może dojść do zakłócenia komunikacji pomiędzy poszczególnymi szczeblami zarządzania firmy. W efekcie może się to przełożyć na brak pewnych informacji, które w ostatecznym rozrachunku doprowadza do powstania pewnych strat. Dlatego też poprawna komunikacja ma tak bardzo ważne znaczenie.
W momencie gdy będzie szybka, pozwoli ona na rozwiązanie problemów i zapobiegnie wielu kłótniom, w innym przypadku tylko je pogorszy. Oczywiście w dzisiejszej dobie wszechobecnego internetu komunikacja została uproszczona, nie zmienia to jednak faktu, że w każdym przedsiębiorstwie musi być wydzielone, kto przekazuje informacje komu, dzięki czemu zawsze będzie wiadomo, w jakim miejscu doszło do przerwania przepływu informacji.