Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy?

Nie da się ukryć, że w przypadku każdej firmy, niezależnie tak naprawdę od profilu jej działalności, to właśnie pracownicy stanowią podstawę i motor napędowy do jej funkcjonowania. Dlatego też bardzo często jest tak, że im bardziej pracownicy są zmotywowaniu, tym szanse przedsiębiorstwa na wygenerowanie większych zysków w znaczący sposób wzrastają.

7 stycznia 2019
zdjęcie - Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy?

Jak powinna wyglądać komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy?


Nie da się ukryć, że w przypadku każdej firmy, niezależnie tak naprawdę od profilu jej działalności, to właśnie pracownicy stanowią podstawę i motor napędowy do jej funkcjonowania. Dlatego też bardzo często jest tak, że im bardziej pracownicy są zmotywowaniu, tym szanse przedsiębiorstwa na wygenerowanie większych zysków w znaczący sposób wzrastają.

Jednak aby firma mogła zrealizować jak najwięcej zamówień, starając się przy tym możliwiej jak najbardziej sprostać oczekiwaniom klientów, przy jednoczesnym usprawnianiu funkcjonowania i pracy każdego z działów w przedsiębiorstwie, absolutnie niezbędna jest prawidłowa komunikacja, bez której osiągnięcie sukcesów nie tyle jest znacznie trudniejsze, o ile w zdecydowanej wi, większości przypadków nawet i niemożliwe do osiągnięcia.

Wewnętrzna komunikacja w przedsiębiorstwie niemal zawsze ma ogromny wpływ na to, czy dana organizacja osiągnie sukces czy może poniesie klęskę w biznesie.

Jak się okazuje w praktyce, najważniejszym zadaniem wewnętrznej komunikacji, jest zadbanie o to, aby pracownicy oraz wszystkie inne osoby związane z firmą otrzymały właściwe i rzetelne informacje w odpowiednim czasie.

Takie działanie będzie miało nie tylko ogromny wpływ na funkcjonowanie i kondycję firmy, ale również na budowanie jej pozytywnego wizerunku na rynku, co może mieć wpływ na ilość zleceń, do których przedsiębiorstwo ma szanse przystąpić i wykazać się swoimi umiejętnościami.

Osoby odpowiedzialne za działanie przedsiębiorstwa doskonale powinny zdawać sobie sprawę z tego, jak ogromne znaczenie ma prawidłowa komunikacja wewnętrzna w miejscu pracy na efektywność działania i biznesowe sukcesy przypadające w udziale danej jednostce organizacyjnej.

Dla właściwej wewnętrznej komunikacji w miejscu pracy unikać należy przede wszystkim szkodliwych i zgubnych plotek, w stosunku do innych pracowników organizacji. Niezbędne jest także informowanie osób zainteresowanych o wydarzeniach, ważnych projektach i zmianach jeszcze przed ich wdrożeniem, przekazywane przez osoby zajmujące się rozdzielaniem zadań pomiędzy poszczególnymi pracownikami.

Dobra komunikacja zakłada, że każdy w odpowiednim momencie powinien dowiedzieć się o tym, jakie zadania stoją przed nim do wykonania.

Co ważne, musi skupiać się na sobie i na swoich celach, a nie na zadaniach powierzonych innym osobom, których cele działania w żaden sposób nie są z nim powiązane.

Dobra komunikacja wewnętrzna charakteryzuje się także tym, że w odpowiednim momencie każdy z pracowników ma szansę na otrzymanie krótkiej, ale treściwej odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Dobra komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie może mieć bardzo duży wpływ na to, czy dany pracownik traktuje swoją pracę jako przykry obowiązek czy ciekawe doświadczenie. W pierwszym przypadku nie jest on odpowiednio zmotywowany do działania, przez co komunikacja z nim w pewnych kwestiach może być nieco utrudniona, przede wszystkim dlatego, że niezbyt zależy mu na właściwym dopełnianiu zawodowych obowiązków.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta - profesjonalna obsługa klienta jest kluczowa w budowaniu wizerunku urzędu. Oczekiwania klientów urzędu znacznie wzrosły, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie pracowników urzędu by prawidłowo obsługiwali klientów. Na szkoleniu uczestnicy pogłębią zwoją wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji trudnych, oraz zostaną gruntownie przygotowani do profesjonalnej obsługi klienta w urzędzie.

Mogą Cię również zainteresować: mobbing szkolenie, szkolenia dla administracji publicznej.

Tu dobrym wyjściem z sytuacji traktowania życia zawodowego jako koniecznego obowiązku może być udzielanie pracownikowi za jego efektywną prace dodatkowych bonifikat, nie koniecznie w postaci pieniężnej (mogą być do np. atrakcyjne zakupowe rabaty, , wejściówki na koncert, karnety na basen bądź na siłownię i wiele innych, tu możliwości jest naprawdę mnóstwo).

Bardzo ciekawymi elementami, w mniejszym czy większym stopniu wspomagającymi poprawę wewnętrznej komunikacji mogą być między innymi:

  • specjalne mailingi wysyłane do pracowników o pozytywnym wydźwięku, motywujące ich do działania i zachęcające do podjęcia wyższego wysiłku zawodowego,
  • pracownicze wortale,
  • specjalna skrzynka pomysłów i uwag, do których anonimowo swoje wypowiedzi wrzucić może każdy z pracowników, jeśli tylko będzie miał w danym momencie taką potrzebę,
  • specjalne spotkania z pracownikami (indywidualne lub organizowane grupowo),
  • imprezy firmowe/ wyjazdy organizacyjne,
  • konkury dla pracowników z atrakcyjnymi dla nich nagrodami (warto dodać, że nie zawsze muszą być to nagrody pieniężne).

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.