Komunikacja niewerbalna w obsłudze klienta. Dystans

Dla budowania dobrych relacji ważne jest też zachowanie właściwego dystansu między osobą obsługującą a klientem. Wyróżniamy cztery rodzaje dystansu:

zdjęcie - (the_title())
  1. Dystans intymny (strefa intymna) - do 45 cm; nie zaleca się naruszania tej strefy dystansu, ponieważ jest ona zarezerwowana do kontaktów z bliskimi i osobami, z którymi jesteśmy bardzo związani. W innych sytuacjach przekraczanie strefy intymnej budzi dyskomfort u klienta; dodatkowo kontakt wzrokowy jest wtedy szczególnie trudny, a poza tym może być odebrany jako natrętny. Osoby, które nie respektują intymnej strefy rozmówcy mogą powodować u niego rozdrażnienie, niechęć do kontynuowania kontaktu. Łatwo poznać kiedy przekraczamy strefę intymną drugiej osoby – naturalnym odruchem jest u niej odruch cofania się.

  2. Dystans osobisty (strefa osobista) - 0,45 do 1,50 m; jest to najwłaściwsza strefa do prowadzenia rozmowy z klientem. Trudna byłaby do wyobrażenia skuteczna rozmowa przy odległości między klientem a osobą go obsługującą czterech - pięciu metrów. Optymalną odległością do prowadzenia rozmowy jest dystans około 1 metra, czyli taka jaką utrzymujemy podczas powitania.

  3. Dystans towarzysko-biznesowa (strefa postrzegania) - 1,50 do 3,00 m; ten dystans jest zalecany przy bardzo oficjalnych okazjach: prezentacjach produktów, spotkaniach w dużym gronie. W trakcie normalnej rozmowy biznesowej nie jest to strefa dominująca – na ogół utrzymujemy nieco mniejszy dystans – przechodząc do kontaktu w strefie osobistej.

  4. Dystans wystąpienia (strefa przemawiania) - od 3,00 m; ten dystans utrzymujemy przy różnego rodzaju wystąpieniach, referatach, przemowach, wykładach dla dużego audytorium. W tej strefie na ogół trudno jest odczytywać naszą mimikę, odbiorcy naszego przekazu skupiają się dlatego bardziej na gestach oraz treści wypowiedzi. Jednocześnie strefa przemawiania zmniejsza możliwość nawiązania bliskich relacji z osobą, z którą rozmawiamy, sprzyja zachowaniu dużego dystansu i braku zaangażowania.

Współpracuje z nami ponad 100 trenerów. W ciągu jednego roku przeszkoliliśmy ponad 6 tys. klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia otwarte i zamknięte. Szkolenia HR i szkolenia dla administracji publicznej.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.