Lider – nie tylko szef

Jak być nie tylko szefem, ale również liderem? To pytanie z pewnością zadaje sobie każdy początkujący, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z kierowania pracownikami. Zarządzanie zespołem sprzedażowym jest ogromnym wyzwaniem, które może jednak przynosić wiele satysfakcji oraz sprawiać, że przedsiębiorstwo będzie bardziej wydajne i efektywne. Pod warunkiem, że na czele zespołu stoi prawdziwy przywódca.

     
    Jak być nie tylko szefem, ale również liderem? To pytanie z pewnością zadaje sobie każdy początkujący, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z kierowania pracownikami. Zarządzanie zespołem sprzedażowym jest ogromnym wyzwaniem, które może jednak przynosić wiele satysfakcji oraz sprawiać, że przedsiębiorstwo będzie bardziej wydajne i efektywne. Pod warunkiem, że na czele zespołu stoi prawdziwy przywódca.

    Lider - kto to taki?

    Nie każdy kierownik jest liderem - niestety, często wybiera się na to miejsce osoby z najdłuższym stażem pracy, które jednak nie posiadają żadnych umiejętności liderskich. Lider jest osobą zdecydowaną i pewną siebie, potrafi jednak zjednywać sobie ludzi. Posiada doskonale rozwinięte kompetencje miękkie, sprawdza się jako mediator i negocjator. Przede wszystkim jednak łatwo dogaduje się z innymi pracownikami, wzbudza ich zaufanie a jego postawa sprawia, że ludzie chętnie z nim przebywają i go słuchają. Lider jest profesjonalistą, jednak znacząco u niego uwypuklone są cechy miękkie: empatia i asertywność, które znacząco ułatwiają pracę wszystkim w jego otoczeniu.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Funkcje lidera

    Do podstawowych zasad lidera (ale również każdego kierownika, szefa czy menedżera) należy: planowanie (np. pracy), organizowanie (np. narzędzi do wykonania projektu), motywowanie (w celu szybszej i skuteczniejszej realizacji celów) oraz kontrolowanie wyników.
     
    Do tego wszystkiego oczywiście możemy wymienić funkcje pośrednie, które wynikają w różnych etapach pracy. Może to być na przykład konieczność rozwiązywania sytuacji konfliktowych czy inne zajęcia z obszaru kompetencji miękkich, ale również aktywna pomoc podwładnym w wykonywaniu codziennych obowiązków.

    Lider to nie tylko szef. To przede wszystkim osoba, która pełni rolę powiernika, łącznika między innymi działami i menedżera. Nie każdy szef jest liderem, nie każdy będzie w stanie się nauczyć pewnych zachowań, które charakteryzują prawdziwego przywódcę. Jednak taka osoba w firmie to bez wątpienia skarb, który doceniają zarówno pracownicy, jak i nadrzędne kierownictwo.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.