Merchandising – czym jest i jak go wykorzystać?

Do niedawna pojęcie merchandisingu było raczej rzadko używane. Dziś jest to termin, które na stałe wbił się w świadomość przedstawicieli biznesu i klientów. Z zasad merchandisingu korzystamy często nieświadomie, intuicyjnie wykorzystując jego psychologiczne założenia.

     
    Do niedawna pojęcie merchandisingu było raczej rzadko używane. Dziś jest to termin, które na stałe wbił się w świadomość przedstawicieli biznesu i klientów. Z zasad merchandisingu korzystamy często nieświadomie, intuicyjnie wykorzystując jego psychologiczne założenia.

    Merchandiser - co to jest?

    Merchandiser to osoba, która zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem projektu sklepu, dzięki czemu można manipulować wyborami zakupowymi konsumentów. Odpowiednia prezencja powierzchni sklepowej sprawia, że klienci wybierają konkretne towary. Merchandiser jest więc odpowiedzialny za tworzenie ekspozycji tak, by klient jak najwięcej kupował.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem.Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.

    Podstawowe zasady merchandisingu

    Początkującym trudno wyobrazić sobie w jaki sposób ekspozycja i wygląd sklepu wpływa na zachowania konsumentów. Jednak wystarczy przedstawić kilka powszechnie stosowanych elementów rozłożenia towaru, by zdać sobie sprawę jak duży wpływ mają na nas merchandiserzy:

    • towary drobne, o których często zapominamy podczas zakupów, ulokowane są przy kasie: zapalniczki, gumy do żucia, chusteczki higieniczne itp.
    • towary promocyjne ulokowane są pomiędzy alejkami, w przejściach, gdzie bardziej rzucają się w oczy,
    •  półki powinny "uginać się" pod towarami, dzięki czemu sklep zawsze wygląda na pełny,

    Ale merchandising to nie tylko ulokowanie produktów na sklepowych półkach. To również pozostałe elementy ekspozycji: tworzenie wystaw (w szczególności tych tematycznych, nawiązujących do różnych świąt czy wydarzeń) oraz wszelkie czynniki, które mogą powodować zwiększoną sprzedaż produktów.

    Będzie to przyjemna muzyka (także sezonowa), nieagresywne oświetlenie, zapewnienie przyjemnego, "smacznego" zapachu na terenie obiektu.

    Jak widać elementów, które tworzą całościowy efekt jest bardzo wiele. Tym właśnie zajmuje się merchandiser! Jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej z pewnością możemy wprowadzać pewne elementy merchandisingu w swoich sklepach, salonach sprzedażowych i usługowych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.