Metody sprzedaży – które są naprawdę skuteczne?

Z całą pewnością wszyscy kierownicy działów sprzedaży, jak również szeregowi pracownicy tychże działów zadają sobie jedno pytanie – jakie metody i techniki sprzedaży powinni stosować, tak by odnosić jak największe sukcesy i pracować jak najbardziej efektywnie? Pytania to jest z pewnością zasadne, a znalezienie na nie odpowiedzi leży w interesie zarówno kadry zarządzającej firmą, jak i samych pracowników. 

7 sierpnia 2018
zdjęcie - Metody sprzedaży – które są naprawdę skuteczne?

 

Z całą pewnością wszyscy kierownicy działów sprzedaży, jak również szeregowi pracownicy tychże działów zadają sobie jedno pytanie – jakie metody i techniki sprzedaży powinni stosować, tak by odnosić jak największe sukcesy i pracować jak najbardziej efektywnie?

Pytania to jest z pewnością zasadne, a znalezienie na nie odpowiedzi leży w interesie zarówno kadry zarządzającej firmą, jak i samych pracowników.

Znalezienie na nie odpowiedzi pozwoli bowiem z jednej strony na poprawienie kondycji finansowej całego przedsiębiorstwa, a z drugiej zagwarantuje zwiększenie pensji pracowników, które często uzależnione są od osiąganych przez nich wyników sprzedażowych. Poniżej zaprezentowane zostały dwie niezwykle skuteczne techniki sprzedaży.

Drzwiami w twarz – jest to metoda polegająca na zastosowaniu bardzo dużej prośby, a po odmowie, zaprezentowanie prośby mniejszej, o którą w istocie od samego początku nam chodziło. Wówczas klient, widząc czynione przez sprzedawcę ustępstwa, również poczuwa się do konieczności do dokonania pewnych ustępstw ze swojej strony – czyli do zakupienia produktu.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.

Tłumacząc to w sposób praktyczny – wystarczy zaoferować klientowi bardzo drogi towar, produkt, bądź usługę, którymi – ze względu na cenę – raczej nie będzie zainteresowany. Po odmowie zaś prezentowana jest właściwa usług, czy towar, we właściwej cenie. Przy zastosowaniu tej techniki istnieje około 60 % więcej szans na to, iż klient zgodzi się na zakup, niż w przypadku zwykłego zaoferowania produktu.

Inną niezwykle skuteczną techniką sprzedażową jest tzw. technika niskiej piłki. Polega ona na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która ma wzbudzić jego zainteresowanie. Kiedy to się stanie i klient w ofertę faktycznie wejdzie okaże się, iż wiele kosztów z tą ofertą związanych pozostaje niejako ukrytych (np. konieczność wykupu dodatkowych usług).

Klient jest już jednak zaangażowany i istnieją małe szanse, że się wycofa.

To jednie przykładowe techniki sprzedaży. Należy pamiętać, iż żadna technika nie gwarantuje 100 % skuteczności. Ponadto, aby być skutecznym sprzedawcą nie wolno poprzestawać jedynie na poznaniu podstawowych technik. Należy pamiętać o ciągłym samorozwoju, doskonaleniu się, szkoleniu i edukacji. Tylko ciągły rozwój, nadążanie za trendami i udział w odpowiednich szkoleniach może zapewnić skuteczność działań sprzedażowych.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.