Z całą pewnością wszyscy kierownicy działów sprzedaży, jak również szeregowi pracownicy tychże działów zadają sobie jedno pytanie – jakie metody i techniki sprzedaży powinni stosować, tak by odnosić jak największe sukcesy i pracować jak najbardziej efektywnie?
Pytania to jest z pewnością zasadne, a znalezienie na nie odpowiedzi leży w interesie zarówno kadry zarządzającej firmą, jak i samych pracowników.
Znalezienie na nie odpowiedzi pozwoli bowiem z jednej strony na poprawienie kondycji finansowej całego przedsiębiorstwa, a z drugiej zagwarantuje zwiększenie pensji pracowników, które często uzależnione są od osiąganych przez nich wyników sprzedażowych. Poniżej zaprezentowane zostały dwie niezwykle skuteczne techniki sprzedaży.
Drzwiami w twarz – jest to metoda polegająca na zastosowaniu bardzo dużej prośby, a po odmowie, zaprezentowanie prośby mniejszej, o którą w istocie od samego początku nam chodziło. Wówczas klient, widząc czynione przez sprzedawcę ustępstwa, również poczuwa się do konieczności do dokonania pewnych ustępstw ze swojej strony – czyli do zakupienia produktu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Tłumacząc to w sposób praktyczny – wystarczy zaoferować klientowi bardzo drogi towar, produkt, bądź usługę, którymi – ze względu na cenę – raczej nie będzie zainteresowany. Po odmowie zaś prezentowana jest właściwa usług, czy towar, we właściwej cenie. Przy zastosowaniu tej techniki istnieje około 60 % więcej szans na to, iż klient zgodzi się na zakup, niż w przypadku zwykłego zaoferowania produktu.
Inną niezwykle skuteczną techniką sprzedażową jest tzw. technika niskiej piłki. Polega ona na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która ma wzbudzić jego zainteresowanie. Kiedy to się stanie i klient w ofertę faktycznie wejdzie okaże się, iż wiele kosztów z tą ofertą związanych pozostaje niejako ukrytych (np. konieczność wykupu dodatkowych usług).
Klient jest już jednak zaangażowany i istnieją małe szanse, że się wycofa.
To jednie przykładowe techniki sprzedaży. Należy pamiętać, iż żadna technika nie gwarantuje 100 % skuteczności. Ponadto, aby być skutecznym sprzedawcą nie wolno poprzestawać jedynie na poznaniu podstawowych technik. Należy pamiętać o ciągłym samorozwoju, doskonaleniu się, szkoleniu i edukacji. Tylko ciągły rozwój, nadążanie za trendami i udział w odpowiednich szkoleniach może zapewnić skuteczność działań sprzedażowych.