Normalny dzień pracy obfituje w liczne kontakty między pracownikami, kierownictwem i klientami. Trudno tak naprawdę zliczyć, ile ich zachodzi. Można jednak ocenić ich jakość – jeżeli klient jest zadowolony, bardzo prawdopodobne jest, że w najbliższym czasie dokona zakupu. Zadowolony kierownik jest bardziej skłonny do pójścia na kompromis i zgodzenia się na przyznanie urlopu. Kolega z zespołu chętnie pomoże w wypełnieniu obowiązków, jeżeli będzie wiedział, że otrzyma wsparcie, kiedy będzie go potrzebował. Kontakty interpersonalne są podstawą udanych relacji zawodowych.
Osobisty urok a zdolność komunikacji
To, w jakim stopniu człowiek potrafi nawiązywać relacje i je utrzymywać związana jest doświadczeniami wyniesionymi z poprzednich lat życia. Tak samo wygląda sytuacja w miejscu pracy – nowy pracownik obserwuje swoje otoczenie, dostrzega, do jakiego rodzaju interakcji dochodzi między kolegami a kierownictwem, jakiego języka się używa. Wszystkie te czynniki mają wpływ to, jak dana osoba czuje się w zespole.
Aby polepszyć ogólną zdolność do nawiązywania kontaktów i budowania relacji z innymi ludźmi, pracownicy uczęszczają na
szkolenia interpersonalne. Uczą się tam, jak prezentować własną osobę i opinie, jak tworzyć więzi oraz oferować swoje doświadczenie innym członkom zespołu. Jednym słowem są to zdolności pokazywania światu własnego, indywidualne ja w sposób, który będzie zaakceptowany przez innych i wykorzystywany do realizowania wspólnych celów.
Po co potrzebne są takie umiejętności?
Na takim kursie można zyskać cenne doświadczenie oraz zdobyć wiedzę, która pomoże nie tylko w życiu zawodowym, ale też prywatnych relacjach – z bliskimi, rodziną, dziećmi oraz małżonkiem. Tylko dzięki temu pracownik jest w stanie czerpać energię do efektownej pracy, uwieńczonej sukcesami zawodowymi, które to prowadzą do poniesienia jakości pracy oraz zadowolenia klientów i pracodawcy.