Na czym polega etyka negocjacji?
Negocjacje stanowią jeden z najważniejszych wyznaczników działalności firmy na rynku. Jest to sprawdzony sposób na rozwiązywanie zaistniałych sytuacji konfliktowych. Podczas negocjowania z ważnym partnerem biznesowym trzeba wykazać się nie tylko dużymi umiejętnościami lecz także etyką zawodową. Umiejętności tych uczy każde profesjonalne szkolenie dla handlowców.
Bardziej specjalistyczna definicja negocjacji określa je jako dwustronny proces komunikowania się, którego głównym celem jest dążenie do osiągnięcia wspólnego porozumienia.
Negocjowanie a profesjonalne szkolenie dla handlowców
Negocjacje nigdy nie powinny być traktowane przez strony, ani jako forma współpracy, ani tym bardziej jako bezpośrednie starcie. Są one powszechnie uważane za połączenie kooperacji, a więc nastawienia na współdziałanie z asertywnością, która rozumiana jest jako umiejętność stanowczego mówienia - "nie". Ponadto negocjatorzy powinni zawsze wykazywać się etyką zawodową.
Do negocjacji należy zawsze się wcześniej odpowiednio przygotować. W tym celu powinno się przede wszystkim zebrać i przeanalizować wszystkie cele, jakie mają być wynikiem tych negocjacji.
Dla powodzenia negocjacji ogromne znaczenie ma czynnik psychologiczny oraz osobowość poszczególnych osób prowadzących rozmowę. Ponadto istotną rolę odgrywa również ubiór, sposób wysławiania się oraz kultura osobista negocjatorów.
Szkolenia negocjacje – czyli jak skutecznie negocjować?
Szkolenie negocjacje daje każdemu uczestnikowi szanse zrozumienia co jest prawdziwym celem negocjacji oraz jak ten cel osiągnąć w sposób dający dużo satysfakcji i korzyści.
Udział w organizowanych przez profesjonalnych trenerów warsztatach daje wszystkim uczestnikom wiedzę i narzędzia, za pomocą których mogą prowadzić w pełni skuteczne rozmowy negocjacyjne. Podczas warsztatów trenerzy pokazują, jak należy przygotowywać się do ważnych rozmów negocjacyjnych oraz jak bronić się przed manipulacją ze strony kontrahentów.
Dzięki formule otwartych szkoleń uczestnicy mają możliwość prowadzenia negocjacji w optymalnych warunkach, a więc nie ze współpracownikami, ale z obcymi osobami, które również pracują w tej branży.