Zarządzanie projektami wymaga wielu umiejętności i kompetencji. Jest to element działalności firmy, dzięki któremu można skutecznie planować, organizować i kontrolować wszelkie działania. Osoba, która jest odpowiedzialna za zarządzanie projektami, musi dopracowywać wszystkie etapy realizacyjne: od planowania i rozpoczęcia, aż po testowanie i zamknięcie projektów.
Na szczęście istnieją przydatne narzędzia, które pozwalają na sprawniejsze, łatwiejsze i efektywniejsze organizowanie różnych przedsięwzięć! Oto trzy najpopularniejsze, które są obecne w życiu każdego project managera.
1. Wrike - nie bez powodu jest to aplikacja, która stanowi jedno z najbardziej popularnych i lubianych narzędzi wśród osób, które zarządzają różnymi projektami. Wrike pozwala na synchronizację danych z różnymi narzędziami Google - a to w końcu te są w dzisiejszych czasach najczęściej wykorzystywane. Z poziomu aplikacji możemy więc nie tylko planować poszczególne etapy projektu, ale aktualizować dane klienta na podstawie choćby skrzynki mailowej.
2. Kanban - o tej aplikacji słyszał niemal każdy, kto zawodowo zajmuje się zarządzaniem projektami lub zespołem. System Kanban pozwala nie tylko na osobiste planowanie projektowe, ale również na zaangażowanie całego zespołu. Dzięki internetowej tablicy możemy zostawiać im notatki i wiadomości, tworzyć harmonogramy i opracowywać szczegółowe plany krótko i długoterminowe.
3. BaseCamp - to jedna z najstarszych aplikacji, które wykorzystywane są przez menedżerów na różnych szczeblach. Intuicyjny system pozwala na tworzenie planów i harmonogramów, podobnie jak w przypadku Kanbana, dostęp do notatek mają wszyscy zainteresowani. Aplikację można dodatkowo połączyć z innymi narzędziami: kalendarzem lub grafikiem.
Choć wszystkie z przedstawionych narzędzi są płatne, ich wykorzystanie może znacząco poprawić nasze efekty. Dzięki dostępowi różnych osób, możemy stworzyć wygodną, internetową platformę, która będzie łatwa w obsłudze i pomoże nam w zarządzaniu każdym projektem.