Najważniejsze zasady skutecznej obsługi klienta
Skuteczna obsługa klienta jest bardzo ważna – coraz większa ilość przedsiębiorców i właścicieli mniejszych i większych firm zaczyna zwracać na to szczególną uwagę. Inwestowanie w szkolenia z obsługi klienta dla pracowników staje się coraz bardziej popularne – właściciele firm wiedzą, że to się opłaca, a taka inwestycja szybko się zwróci.

Skuteczna obsługa klienta jest bardzo ważna – coraz większa ilość przedsiębiorców i właścicieli mniejszych i większych firm zaczyna zwracać na to szczególną uwagę. Inwestowanie w szkolenia z obsługi klienta dla pracowników staje się coraz bardziej popularne – właściciele firm wiedzą, że to się opłaca, a taka inwestycja szybko się zwróci. Zadowoleni klienci wracają, decydując się na ponowne skorzystanie z usług danej firmy, a przy tym polecają ją swoim znajomym – to przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Na co należy zwracać szczególną uwagę podczas obsługi klienta?
1. Skuteczność
Dużo mówi się o kulturze wypowiedzi, umiejętności rozmowy i uprzejmości. Jest to istotnie bardzo ważne – jednak znacznie ważniejsze jest to, aby sprawa, z którą zwraca się klient, została rozwiązana. Klienci cenią sobie skuteczność – uprzejma rozmowa nic nie da, jeśli nie prowadzi do rozwiązania problemu. Warto więc zadbać o to, aby na stanowiskach obsługi klienta znalazły się osoby, które potrafią nie tylko rozmawiać, ale również skutecznie i zdecydowanie podejmować niezbędne działania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.2. Proste rozwiązania są najlepsze
Każdy wie, że proste rozwiązania często okazują się najlepsze. Również klienci oczekują tego, że będą mogli w prosty sposób załatwić sprawy, uzyskać odpowiedzi na niezbędne pytania i rozwiązać problemy. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy rozwiązania, jakie wprowadzamy w obsłudze klienta, są proste i intuicyjne. Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania warto umieścić w internecie – umożliwi to klientom znalezienie odpowiedzi bez konieczności dzwonienia.
3. Indywidualne podejście
Indywidualne podejście do klienta jest bardzo ważne. Nikt nie lubi być traktowany schematycznie – każdy klient jest przecież inny i wymaga odrębnego traktowania. Pracownicy nie mogą w ten sam sposób rozmawiać z każdym klientem, nie mogą także rozwiązywać wszystkich problemów tak samo. Klienci doceniają indywidualne podejście – wpływa to na pozytywną opinię o firmie.
4. Wyróżnianie się na tle konkurencji
Jest to klucz do sukcesu – również w dziedzinie kontaktu z klientem. W jaki sposób jednak to zrobić? Warto zadbać o najwyższy możliwy poziom obsługi klienta, często dobrym pomysłem są również indywidualne konsultacje dla klientów, personalizowane oferty czy rabaty. Oczywiście tego typu działania muszą być dostosowane do możliwości firmy.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej