Najważniejsze zasady skutecznej obsługi klienta

Skuteczna obsługa klienta jest bardzo ważna – coraz większa ilość przedsiębiorców i właścicieli mniejszych i większych firm zaczyna zwracać na to szczególną uwagę. Inwestowanie w szkolenia z obsługi klienta dla pracowników staje się coraz bardziej popularne – właściciele firm wiedzą, że to się opłaca, a taka inwestycja szybko się zwróci.

zdjęcie - (the_title())

 

Skuteczna obsługa klienta jest bardzo ważna - coraz większa ilość przedsiębiorców i właścicieli mniejszych i większych firm zaczyna zwracać na to szczególną uwagę. Inwestowanie w szkolenia z obsługi klienta dla pracowników staje się coraz bardziej popularne - właściciele firm wiedzą, że to się opłaca, a taka inwestycja szybko się zwróci. Zadowoleni klienci wracają, decydując się na ponowne skorzystanie z usług danej firmy, a przy tym polecają ją swoim znajomym - to przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki. Na co należy zwracać szczególną uwagę podczas obsługi klienta?

1. Skuteczność

Dużo mówi się o kulturze wypowiedzi, umiejętności rozmowy i uprzejmości. Jest to istotnie bardzo ważne - jednak znacznie ważniejsze jest to, aby sprawa, z którą zwraca się klient, została rozwiązana. Klienci cenią sobie skuteczność - uprzejma rozmowa nic nie da, jeśli nie prowadzi do rozwiązania problemu. Warto więc zadbać o to, aby na stanowiskach obsługi klienta znalazły się osoby, które potrafią nie tylko rozmawiać, ale również skutecznie i zdecydowanie podejmować niezbędne działania.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe.

2. Proste rozwiązania są najlepsze

Każdy wie, że proste rozwiązania często okazują się najlepsze. Również klienci oczekują tego, że będą mogli w prosty sposób załatwić sprawy, uzyskać odpowiedzi na niezbędne pytania i rozwiązać problemy. Warto więc zwrócić uwagę na to, czy rozwiązania, jakie wprowadzamy w obsłudze klienta, są proste i intuicyjne. Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania warto umieścić w internecie - umożliwi to klientom znalezienie odpowiedzi bez konieczności dzwonienia.

3. Indywidualne podejście

Indywidualne podejście do klienta jest bardzo ważne. Nikt nie lubi być traktowany schematycznie - każdy klient jest przecież inny i wymaga odrębnego traktowania. Pracownicy nie mogą w ten sam sposób rozmawiać z każdym klientem, nie mogą także rozwiązywać wszystkich problemów tak samo. Klienci doceniają indywidualne podejście - wpływa to na pozytywną opinię o firmie.

4. Wyróżnianie się na tle konkurencji

Jest to klucz do sukcesu - również w dziedzinie kontaktu z klientem. W jaki sposób jednak to zrobić? Warto zadbać o najwyższy możliwy poziom obsługi klienta, często dobrym pomysłem są również indywidualne konsultacje dla klientów, personalizowane oferty czy rabaty. Oczywiście tego typu działania muszą być dostosowane do możliwości firmy.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.