Obsługa klienta: podstawowe cechy i kompetencje pracowników działu

Proces obsługi klienta to jeden z najbardziej skomplikowanych i wymagających procesów w każdym przedsiębiorstwie. To właśnie dział obsługi klienta odpowiedzialny jest za podtrzymanie pozytywnych, wiążących relacji między nim a marką. Utrzymanie jakości obsługi jest więc priorytetem każdej firmy, która chce wzmacniać swoją pozycję na rynku.

 
Proces obsługi klienta to jeden z najbardziej skomplikowanych i wymagających procesów w każdym przedsiębiorstwie. To właśnie dział obsługi klienta odpowiedzialny jest za podtrzymanie pozytywnych, wiążących relacji między nim a marką. Utrzymanie jakości obsługi jest więc priorytetem każdej firmy, która chce wzmacniać swoją pozycję na rynku.

Pracownicy działu obsługi klienta muszą być wybierani w oparciu o talenty i umiejętności. Większość pracodawców wychodzi z założenia, że każdy kandydat na przyszłego pracownika jest w stanie nauczyć się oferty i charakterystyki oferowanych produktów, dlatego znacznie istotniejsze w trakcie rekrutacji i selekcji pracowników są predyspozycje.

Idealny pracownik obsługi musi być oczywiście uprzejmy i miły, dodatkowo powinien charakteryzować się profesjonalnym podejściem do każdego klienta, odpowiedzialnością i obowiązkowością. Jednak to nie wszystko - w obsłudze klienta mogą zdarzyć się sytuacje wyjątkowo stresowe (jak choćby kontakt z tak zwanym trudnym klientem) kiedy przyda się opanowanie i zachowanie spokoju.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Jakie są kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży? Jak wpływać na proces negocjacji? Jak działać w sposób taki, by konsumenci i klienci utożsamili się z produktem? ak zachować się w ostatniej fazie sprzedaży? Sprawdź nasze szkolenia:

W dziale obsługi klienta przydają się umiejętności sprzedażowe, komunikacyjne i negocjacyjne. Każde z nich możemy rozwijać poprzez udział w kursach, szkoleniach i warsztatach. Zasada jest jedna: im więcej ćwiczymy, tym lepszymi pracownikami się stajemy. Decydując się na kurs z zakresu rozwoju jednej z podanych umiejętności, z pewnością warto poszukać szkolenia, które stawia przede wszystkim na ćwiczenia praktyczne, dzięki którym będziemy mogli ćwiczyć zdobywaną wiedzę w praktyce od pierwszych zajęć.

Nawet pracując już od dłuższego czasu w dziale obsługi klienta, wciąż możemy podnosić swoje umiejętności i kompetencje. Z pewnością każdy pracownik może uczęszczać na szkolenia z zakresu biznesowego savoir vivre, sztuki przemówień, prezentacji i autoprezentacji, czy zaawansowanych programów negocjacyjnych. Warto również wypracowywać swoje własne metody i taktyki, które pomogą w codziennej pracy i pozwolą na zdobywanie lepszych wyników.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.