Obsługa klienta w sklepie internetowym

Szkolenia z obsługi klienta podkreślają zawsze istotność prawidłowej obsługi klienta. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać o tym, jak bardzo jest ona ważna.

zdjęcie - Obsługa klienta w sklepie internetowym

 

W dzisiejszych czasach prowadzenie sklepów internetowych nierzadko jest znacznie bardziej opłacalne, niż prowadzenie sklepu stacjonarnego. Nic w tym dziwnego - wygodnie jest móc robić zakupy, nie ruszając się nawet z domu. Prowadzenie sklepu internetowego, choć pod wieloma względami znacznie różni się od prowadzenia tradycyjnego sklepu, wymaga jednak równie dużych umiejętności obsługi klienta - to decyduje często o sukcesie marki i zyskach. W wielu miastach można znaleźć szkolenia z obsługi klienta - tego typu, profesjonalne szkolenie może okazać się doskonałą inwestycją, która szybko się zwróci. O czym należy pamiętać podczas obsługi klienta w sklepie internetowym?

Sprawianie dobrego wrażenia

Klient, zwracając się do firmy ze swoim pytaniem, oczekuje możliwości rozmowy z osobą wykwalifikowaną i kompetentną. Należy więc sprawiać wrażenie takiej właśnie osoby. Nawet wtedy, gdy nie do końca wiemy, jak rozwiązać dany problem, nie możemy zachowywać się jak osoba, która nie potrafi sensownie rozmawiać. Profesjonalna postawa wzbudza zaufanie - jest ono bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki.

Zachęcanie klientów do korzystania z usług sklepu

Klient zadzwonił w jakiejś sprawie? Jej rozwiązanie jest w takiej sytuacji zawsze priorytetem. Dobry handlowiec wie jednak, że warto wykorzystać okazję - jeśli już rozmawiamy z klientem, a on jest zadowolony z tego, że jego problem został rozwiązany, warto zaproponować skorzystanie z jakiejś usługi lub przedstawić najnowszą ofertę sprzedawanych produktów. Jest duża szansa na to, że klient zdecyduje się na zakup. Trzeba jednak uważać, aby podczas takiej rozmowy nie sprawiać wrażenia osoby nachalnej lub zmuszającej do zakupu - to wywiera bardzo złe wrażenie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Szkolenie sprzedaż telefoniczna - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji,  jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. |  Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też szkolenie z negocjacjiszkolenie dla handlowców.

Szybki czas reakcji i dostępność

Klient, który chce rozwiązać jakiś problem lub rozwiać swoje wątpliwości, z reguły chce załatwić sprawę jak najszybciej. To właśnie dlatego ważne jest, aby klienci mogli kontaktować się z firmą jak najszybciej. W przeciwnym wypadku - jeśli będą musieli zbyt długo czekać na odpowiedź - mogą po prostu zrezygnować z zakupu i zdecydować się na skorzystanie z usług konkurencji. Również wysyłane przez klientów e - maile nie powinny pozostać bez odpowiedzi - należy odpowiadać na nie tak szybko, jak tylko się da! Sprawna komunikacja jest bardzo istotna i sprawia, że klienci są zadowoleni z usług.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.