Obsługa klienta w sklepie internetowym

Szkolenia z obsługi klienta podkreślają zawsze istotność prawidłowej obsługi klienta. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać o tym, jak bardzo jest ona ważna.

13 marca 2018
zdjęcie - Obsługa klienta w sklepie internetowym

 

W dzisiejszych czasach prowadzenie sklepów internetowych nierzadko jest znacznie bardziej opłacalne, niż prowadzenie sklepu stacjonarnego. Nic w tym dziwnego - wygodnie jest móc robić zakupy, nie ruszając się nawet z domu. Prowadzenie sklepu internetowego, choć pod wieloma względami znacznie różni się od prowadzenia tradycyjnego sklepu, wymaga jednak równie dużych umiejętności obsługi klienta - to decyduje często o sukcesie marki i zyskach. W wielu miastach można znaleźć szkolenia z obsługi klienta - tego typu, profesjonalne szkolenie może okazać się doskonałą inwestycją, która szybko się zwróci. O czym należy pamiętać podczas obsługi klienta w sklepie internetowym?

Sprawianie dobrego wrażenia

Klient, zwracając się do firmy ze swoim pytaniem, oczekuje możliwości rozmowy z osobą wykwalifikowaną i kompetentną. Należy więc sprawiać wrażenie takiej właśnie osoby. Nawet wtedy, gdy nie do końca wiemy, jak rozwiązać dany problem, nie możemy zachowywać się jak osoba, która nie potrafi sensownie rozmawiać. Profesjonalna postawa wzbudza zaufanie - jest ono bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki.

Zachęcanie klientów do korzystania z usług sklepu

Klient zadzwonił w jakiejś sprawie? Jej rozwiązanie jest w takiej sytuacji zawsze priorytetem. Dobry handlowiec wie jednak, że warto wykorzystać okazję - jeśli już rozmawiamy z klientem, a on jest zadowolony z tego, że jego problem został rozwiązany, warto zaproponować skorzystanie z jakiejś usługi lub przedstawić najnowszą ofertę sprzedawanych produktów. Jest duża szansa na to, że klient zdecyduje się na zakup. Trzeba jednak uważać, aby podczas takiej rozmowy nie sprawiać wrażenia osoby nachalnej lub zmuszającej do zakupu - to wywiera bardzo złe wrażenie.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Telesprzedaż - przełamanie barier osobistych dotyczących telesprzedaży jest kluczowe w osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych. Na szkoleniu z telesprzedaży dowiesz się jak przełamać osobisty opór związany z rozmową telefoniczną, jak stosować metody perswazji,  jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowie z klientem. |  Firma Gamma sp. j. zaprasza na szkolenia z telemarketingu i profesjonalnej sprzedaży. Zobacz też sprzedaż prowokatywnaszkolenie dla handlowców.

Szybki czas reakcji i dostępność

Klient, który chce rozwiązać jakiś problem lub rozwiać swoje wątpliwości, z reguły chce załatwić sprawę jak najszybciej. To właśnie dlatego ważne jest, aby klienci mogli kontaktować się z firmą jak najszybciej. W przeciwnym wypadku - jeśli będą musieli zbyt długo czekać na odpowiedź - mogą po prostu zrezygnować z zakupu i zdecydować się na skorzystanie z usług konkurencji. Również wysyłane przez klientów e - maile nie powinny pozostać bez odpowiedzi - należy odpowiadać na nie tak szybko, jak tylko się da! Sprawna komunikacja jest bardzo istotna i sprawia, że klienci są zadowoleni z usług.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.